امام جمعه اهواز:

مسلمانان جهان نباید نسبت به مساله فلسطین بی‌تفاوت باشند

امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم توجه مسلمانان جهان به مساله فلسطین و مردم مظلوم غزه گفت: ۱۰ ماه است صدای مردم فلسطین به همه عالمیان رسیده است اما همچنان برخی بی‌تفاوت هستند؛ باید انسان نسبت به مسائل اجتماعی بیشتر دغدغه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷ 16 August 2024

تابناک خوزستان: حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۶مردادماه) با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: کسانی که تربیت فرزندان را بر عهده دارند از جمله پدران و مادران و معلمان باید توجه کنند مقدمه لازم تربیت فرزند این است که از اخلاق و رفتار خود مراقبت کنند به گونه‌ای که رفتار انسان خدایی شود.

وی افزود: کسانی که به راهپیمایی اربعین می‌روند سعی کنند اخلاق و رفتار شبیه ابا عبدالله الحسین(ع) پیدا کنند؛ همان قدر که برای کارهایی مانند تقویت درس در دنیای فرزند هزینه می‌شود باید برای آخرت فرزندمان هم هزینه کنیم.

امام جمعه اهواز با تاکید بر رعایت حجاب اسلامی و تقویت ایمان، بیان کرد: انسان باید نسبت به دروغ، تهمت و ناهنجاری واکنش نشان دهد و اگر این کار را نکند، انگار انسان مرده است.

موسوی‌فرد با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی گفت: می‌بینیم که مردم از سراسر دنیا و حتی غیرمسلمانان در حال رفتن به کربلا هستند و با زبان بی‌زبانی می‌گویند اگر آن زمان بودیم نمی‌گذاشتیم آن اتفاقات برای امام حسین(ع) و یارانش بیفتد.

وی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور عنوان کرد: امشب ساعت ۲۱ اجتماع مردم اهواز در رابطه با موضوع اربعین حسینی در مصلا برگزار می‌شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به مسأله فلسطین بیان کرد: حدود ۲ میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد؛ حدود ۱۰ ماه است ۴۰ هزار انسان در غزه تکه تکه شده‌اند، در این مدت این مسلمانان کجا بودند؟ حتی برخی غیرمسلمانان بیشتر واکنش نشان دادند؛ تا کی بی‌تفاوتی؟

وی افزود: ۱۰ ماه است صدای مردم فلسطین به همه عالمیان رسیده است اما همچنان برخی بی‌تفاوت هستند؛ باید انسان نسبت به مسائل اجتماعی بیشتر دغدغه داشته باشد.

وی با تاکید بر رعایت آداب زیارت در اربعین حسینی عنوان کرد: نماز اول وقت بسیار مهم است؛ گاهی می‌بینیم جمعیت فراوانی حضور دارند و صدای اذان را می‌شوند اما نماز اول وقت نمی‌خوانند در حالی که در اربعین باید تمرین نماز اول وقت داشته باشند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه کسی که در این راهپیمایی شرکت می‌کند نباید به فکر غذای خوب باشد، گفت: نظافت هم در این مسیر بسیار مهم است و همه باید به این موضوع توجه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار