استاندار خوزستان: ۷۳ درصد حمل و نقل زائران اربعین به وسیله خودروهای سواری انجام می‌شود

استاندار خوزستان گفت: بیش از ۷۳ درصد حمل و نقل زائران اربعین به وسیله خودروهای سواری انجام می‌شود که بار زیادی از حمل و نقل عمومی را کاهش می دهد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸ 12 August 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب با اشاره به آمادگی مرزهای شلمچه و چذابه برای پذیرش زائران اربعین حسینی گفت: پایانه‌های مرزی و موکب‌های مستقر در مرز زحمات زیادی می کشند همچنین برنامه‌ریزی لازم برای حمل و نقل زائران در آن طرف مرز انجام شده است.

وی افزود: امیدواریم با فضایی که در استان خوزستان و کشور عراق وجود دارد تمامی زائران بدون مشکل به زیارت اربعین رفته و در صحت و سلامتی به کشور ایران بازگردند.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان با بیش از یک هزار موکب به پایتخت موکب‌ها معروف بوده و این موضوع نشان می‌دهد که مردم ولایی استان، در امر خدمت رسانی به زائران از هیچ چیز دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: سال گذشته بسیاری از خانواده‌های خوزستانی ضمن پذیرایی از زائران در مسیر برگشت، آنها را با وسیله شخصی به اهواز منتقل می‌کردند که امیدواریم این حرکت پرشورتر انجام شود.

حسینی محراب گفت: از دستگاه‌های اداری و صنایع استان انتظار داریم همچون سال قبل، تمام امکانات حمل و نقلی خود را پای کار آورده و نسبت به جابجایی زائران اقدام کنند.

وی افزود: امسال حدود ۵۰۰ هزار اتباع خارجی برای حضور در مراسم اربعین حسینی، از مرز چذابه وارد کشور عراق می‌شوند که حمل و نقل این تعداد باید به خوبی و بدون معطلی انجام شود.

استاندار ضمن بکارگیری از تمام امکانات حمل و نقل استان برای جابجایی زائران گفت: به تمامی زائران عزیز توصیه می‌کنیم در مسیر برگشت ابتدا چند ساعتی را در موکب‌ها و حسینه‌ها استراحت کرده و سپس اقدام به رانندگی کنند تا حادثه‌ای اتفاق بیفتد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار