اتمام پروژه لایروبی و احیای سامپ های جداکننده آب و روغن نیروگاه مسجدسلیمان

مدیر تعمیرات ناحیه سد مسجدسلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از اتمام پروژه لایروبی و احیای سامپ های جداکننده آب و روغن نیروگاه مسجدسلیمان برای حفظ و جلوگیری از آسیب به محیط زیست خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱ 13 August 2024

تابناک خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، ابراهیم شجاعی با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور جمع آوری نشتی آب از دیواره های مغار نیروگاه و مغار ترانسفورماتور و همچنین نشتی آب از تجهیزات، به صورت ثقلی بداخل دو سامپ یا حوضچه تحتانی طراحی شده است تا از آنجا آب را به وسیله دو ایستگاه پمپاژ به خروجی نیروگاه تخلیه کنند.

شجاعی افزود: این پروژه با توجه به میزان رسوب های موجود در سامپ های اصلی و تفکیک کننده و همچنین گزارش وجود روغن در سامپ های اصلی، پروژه لایروبی، اصلاح مسیرها و احیای سامپ های فاز یک نیروگاه با هدف گذاری عاری سازی سامپ های اصلی از هرگونه روغن در جهت حفظ محیط زیست توسط گروه های تخصصی نگهداری و تعمیرات ناحیه مسجدسلیمان انجام شد.

مدیر تعمیرات ناحیه مسجد سلیمان گفت: ظرفیت اسمی هر یک از سامپ های طراحی شده در فاز یک نیروگاه مسجدسلیمان حدود ۴۱۵ متر مکعب است، که از این میزان حدود ۱۱۰ مترمکعب مربوط به سامپ های تخلیه کننده می باشد و در مجموع در فاز اول نیروگاه مسجدسلیمان حدود ۸۳۰ متر مکعب ظرفیت سامپ طراحی و اجرا شده است. در طی این پروژه طبق برآوردها حدود ۲۲۰ تن رسوبات و ضایعات با استفاده از ابزارهای مختلف از سامپ های فوق تخلیه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار