استاندار خوزستان:

صنایع استان در اجرای طرح زراعت چوب مشارکت فعالی داشته باشند

استاندار خوزستان گفت: طرح زراعت چوب بهترین راهکار برای کاهش آلایندگی‌ها است، به همین دلیل صنایع استان باید در اجرای این طرح مشارکت فعالی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵ 11 August 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب امروز ۲۱ مردادماه در نشست با شرکت‌ها و دستگاه‌های مجری طرح زراعت چوب در خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: زراعت چوب به عنوان یک کار مهم در استان، منجر به تغییرات آب و هوایی خواهد شد و از بروز گرد و غبار و آلایندگی‌ها جلوگیری می‌کند بنابراین این طرح برای خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، طرح زراعت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های استان اجرایی خواهد شد که تاکنون پیشرفت‌هایی خوبی داشته و به واسطه آن، نهالستان‌هایی در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان گفت: اجرای این طرح برای چهار سال برنامه‌ریزی شده و در این راستا تفاهم نامه‌هایی بین منابع طبیعی و برخی صنایع استان منعقد شده است.

حسینی محراب ادامه داد: ۲۵ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح زراعت چوب به شرکت نیشکر در جاده خرمشهر واگذار شده است. همچنین شرکت‌های نفتی، فولاد خوزستان و مجتمع‌های پتروشیمی باید برای پیشرفت این طرح اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح زراعت چوب یکی از اولویت‌های استان در همه دولت‌ها بوده زیرا با سلامت مردم در ارتباط است، گفت: خوزستان باید از مشکلات گرد و خاک رها شود و به همین جهت باید از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای هر چه بهتر طرح زراعت چوب استفاده شود.

حسینی محراب بیان کرد: شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب و مهندسی توسعه نفت باید در بحث زراعت چوب ورود کرده و در اطراف مخازن، درختکاری وسیعی انجام دهند.

استاندار خوزستان هماهنگی بین دستگاه‌ها و متولیان طرح زراعت چوب را از ضرورت‌های لازم برای موفقیت این طرح دانست و گفت: کوتاهی دستگاه‌ها می‌تواند کلیات طرح را با مشکل روبه رو کند.

وی بیان کرد: یکی از مطالبات جدی مردم استان، کاهش آلایندگی‌ها و جلوگیری از آلودگی هوا است، بنابراین اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع استان باید در این زمینه هزینه شود.

حسینی محراب با اشاره به اینکه طرح زراعت چوب علاوه بر دستاوردهای زیست محیطی، از درآمدزایی بسیار خوبی برخوردار است، عنوان کرد: باید مقدمات ورود سرمایه‌گذار به این بخش در استان فراهم شود چرا که اشتغالزایی خوبی به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار