فعالیت مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌های مرزی خوزستان آغاز شد

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: فعالیت مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ 15 August 2024

تابناک خوزستان: محسن حق نیا پنجشنیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف مدیریت عرضه و تقاضای ناوگان حمل و نقل عمومی، رصد و گزارش های تحلیلی و ترافیکی لحظه‌ای برای برنامه‌ریزی بهینه سفر زائران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه آغاز به کار کرد.

وی افزود: با راه‌اندازی این مرکز امکان استفاده بهینه از داده‌های جمع آوری شده به وسیله سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای و پیش‌بینی تعداد تردد در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی استان امکان پذیر است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در این مرکز گزارش‌های درخواستی دفاتر سازمانی، مراجع مربوطه و رسانه‌ها با هماهنگی مرکز مدیریت راه‌های کشور تهیه می‌شود.

حق نیا تصریح کرد: در این مرکز علاوه بر مشاهده آخرین وضعیت تردد در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، اطلاعات نمایش پلاک در محورهای منتهی به این پایانه ها، تعداد وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌ها، تعداد صورت وضعیت صادره ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از بروزترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود قابل احصا است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار