مدیرکل راه‌آهن جنوب خبرداد

اجرای ۱۰ طرح برای اربعین در محور ریلی اهواز- خرمشهر

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به اجرای ۱۰ طرح در محور اهواز - خرمشهر گفت: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها در این محور که ویژه اربعین بوده بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷ 13 August 2024

تابناک خوزستان: غلامحسین ولدی در نشست خبری که امروز ۲۳ مردادماه در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر انجام شد، اظهار کرد: در محور اهواز -خرمشهر زیرساخت‌های لازم برای بحث اربعین فراهم شده‌اند. برای تسهیل در شرایط اقامه نماز در این محور، در ایستگاه حسینیه سرویس‌های بهداشتی و بازسازی نمازخانه و در ایستگاه حمید نیز شرایط لازم برای اقامه نماز زوار فراهم شد.

وی ادامه داد: هدف از تعریف این پروژه‌ها ارتقای ایمنی، افزایش سرعت و کاهش زمان سیر قطار است‌. با توجه به اینکه حجم تقاضای سفر در این محور همزمان با اربعین حسینی بسیار زیاد است، بنابراین تاثیر این اقدامات بیشتر دیده خواهد شد. همچنین طول سکوی ایستگاه خرمشهر دو برابر شده است تا امکان سوار و پیاده شدن زائران توسط دو ریل باس فراهم شود.

مدیرعامل راه‌آهن جنوب گفت: همچنین برای تقویت سیستم سرمایشی ایستگاه خرمشهر اقدام و محوطه‌سازی ایستگاه نیز انجام شد.

ولدی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد: در ایستگاه شلمچه، سایه‌بان نصب شد تا شرایط استراحت مسافران فراهم شود.

وی افزود: براساس دستور مدیرعامل راه‌آهن دو دستگاه ریل باس با ظرفیت بیش از ۶۰۰ نفر رایگان و به صورت شبانه‌روزی خدمت رسانی خواهند کرد. البته برای نظم‌دهی، ساعات حرکت ریل باس مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد. برنامه حرکت ریل باس از دو تا سه روز آینده اعلام خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن جنوب با بیان اینکه برای امکان استراحت مسافران در شلمچه موکب برپا خواهد شد، بیان کرد: برای محوطه‌سازی ایستگاه خرمشهر حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار داده شد و در مرحله فرآیند برگزاری مناقصه هستیم.

ولدی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اهن شلمچه - بصره عنوان کرد: در این زمینه توافقات راه‌آهن جمهوری اسلامی با کشور عراق انجام شده است و ۳ کیلومتر از ورودی شلمچه به سمت عراق مین‌روبی شده است.

مدیرعامل راه‌آهن جنوب با اشاره به اجرای ۱۰ طرح در محور اهواز - خرمشهر بیان کرد: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها در این محور که ویژه اربعین بوده بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار