شهردار اهواز:

بازسازی ۲۱۴ اتوبوس شهری سرانه اهواز را به نیمی از میانگین کشوری می‌رساند

شهردار اهواز گفت: انعقاد قرارداد بازسازی ۲۱۴ اتوبوس شهری و تخصیص ۶۵ اتوبوس از طرح توسعه‌ای ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی وزارت کشور، سرانه اهواز را به نیمی از میانگین کشوری می‌رساند.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ 08 August 2024

تابناک خوزستان: رضا امینی در نشست انعقاد قرارداد بازسازی ۲۱۴ دستگاه اتوبوس شهری اهواز، اظهار کرد: طی سالهای اخیر نگاه ویژه شهید جمهور به توسعه استان خوزستان و بخصوص اهواز را به صورت محسوس مشاهده کردیم و هیچگاه زحمات ماندگار شهید آیت‌الله رئیسی را فراموش نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: امید است دولت جدید نیز برای خدمت به مردم خوزستان و اهواز این نگاه حمایتی را داشته باشد تا مردم اهواز پس از سالها به مطالبات به حق خود برسند.

شهردار اهواز با بیان اینکه نهضت خدمت‌رسانی به مردم بی وقفه ادامه دارد، گفت: دولت سیزدهم خدمات ارزشمندی به شهرداری اهواز ارائه کرد و معاونین وزیر کشور نیز همواره نگاه ویژه‌ای به این شهر داشتند و براین باور بودند که اهواز و خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده‌اند؛ اکنون نوبت به آن رسیده که خدمات ارزنده‌ و در شان این مردم ولایتمدار ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین ریل‌گذاری خوبی در دولت سیزدهم در بخش حمل و نقل شهری اهواز انجام شده است که انتظار می رود این مسیر در دولت جدید نیز متوقف نشود.

امینی تصریح کرد: حمایت جدی دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ با حمایت از طرح قطار شهری اهواز آغاز شد که در نهایت تیر سال جاری به نتیجه رسید و از طریق اختصاص اوراق مشارکت بخش عمده ای از اعتبارات این ابرطرح تامین شد.

وی یادآور شد: همچنین در بخش اتوبوسرانی نیز در سال ۱۴۰۰ تنها ۷۵ اتوبوس فعال داشتیم که پس از انعقاد قرارداد وزارت کشور با تولید کنندگان داخلی، سهم شهرداری اهواز در ۲ مرحله ۱۲۹ دستگاه بود و پس از آن نیز ۱۰۰ دستگاه دیگر به شهرداری اختصاص داده شد.

شهردار اهواز بیان کرد: ۳۵ دستگاه اتوبوس از این تعداد به‌ شهرداری تحویل داده شد و به زودی ۶۵ دستگاه دیگر نیز باید به ناوگان حمل و نقل شهری اهواز اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است با این سهمیه و قراردادهایی که در زمینه بازسازی اتوبوس های فرسوده منعقد شده بتوانیم به نیمی از میانگین سرانه کشوری برسیم.

شهردار اهواز گفت: متاسفانه دولت های گذشته تمایلی به بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نداشتند اما دولت سیزدهم در این زمینه نهایت همکاری را داشت.

وی همچنین بر لزوم توسعه تاکسی شهری و ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان اشاره کرد و افزود: اکنون حدود یک هزار و ۹۰۰ دستگاه تاکسی ثبت شده اما در واقع یک هزار و ۲۰۰ تاکسی فعال است؛ انتظار می رود در این حوزه نیز همزمان با نوسازی اتوبوس‌ها، اقدامات خوبی انجام شود و باتوجه به افزایش جمعیت اهواز، حداقل پنج هزار تاکسی فعال داشته باشیم.

امینی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اعتبار بازسازی اتوبوس‌های فرسوده توسط وزارت کشور و بخشی دیگر نیز بابد از منابع داخلی ظرف مدت ۱۸ ماه، تامین شود.

آیین انعقاد قرارداد بازسازی ۲۱۴ دستگاه اتوبوس شهری با اعتبار پنج هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال بین شهرداری اهواز و اتحادیه حمل مسافر کشور چهارشنبه شب با حضور سید سجاد انوشه معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل کشور، رضا امینی شهردار اهواز، جمعی از مسئولان شهرداری و مسئولان استانداری خوزستان در اهواز برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار