استاندار خوزستان: تردد زائران اربعین با آمادگی کامل ایران و عراق درحال انجام است

استاندار خوزستان با اشاره به آمادگی کامل ۲ کشور ایران و عراق در برگزاری اربعین حسینی با شکوه گفت: طبق توافق‌های انجام شده در دیدارهای ۲ وزیر کشور ایران و عراق، مقرر شد به منظور تسهیل تردد و ارایه تمهیدات لازم به زائران با استاندار میسان عراق همکاری انجام شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵ 15 August 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در خصوص جزییات نشست استانداران ۲ استان خوزستان و میسان به میزبانی استاندار میسان عراق اظهار کرد: مرز چذابه و شیب عراق و استان میسان محل عبور زائرین شبه قاره، افغانستان و اتباع مقیم ایران هستند که همین موضوع پیچیدگی این ۲ مرز را از دیگر مرزهای دیگر بیشتر می‌کند.

وی در ادامه بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های خدمت‌رسان در ۲ کشور تاکید کرد و افزود: در این نشست موارد مختلف همچون هماهنگی‌های امنیتی، حمل و نقل، پزشکی، تغذیه، اسکان، آب و برق و همه مواردی که مورد نیاز زئران است مورد بحث و بررسی قرار گرفت که آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تمهیدات مورد نیاز زوار به منظور تسهیل تردد فراهم شده است خاطرنشان کرد: در بازدیدهای انجام شده از نقطه صفر تا العماره، امکانات مورد نیاز و موکب‌ها، پلیس، ارتش و حشدالشعبی برای تامین امنیت مستقر شده‌اند و وزارت خانه‌های مربوطه تمهیدات لازم را ارایه کرده‌اند.

پیک حضور زائرین در روزهای آینده

وی با اشاره به پیک حضور زائرین در روزهای آینده افزود: از چهارشنبه شب هفته جاری ازدحام بیشتری در مرزها گزارش شده است؛ امیدواریم با توجه به تمهیدات انجام شده و بسیج امکانات حشدالشعبی، ارتش و سایر دستگاه‌های دولتی که به کمک بخش خصوصی آمدند، در زمینه حمل و نقل و تردد زائران مشکل در مرز وجود نداشته باشد.

به گفته جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بیش از یک میلیون زائر و مشتاق زیارت امام حسین(ع) از مرزهای مختلف از جمله شلمچه برای شرکت در بزرگداشت کنگره بزرگ جهان اسلام وارد کشور عراق شدند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار