وزیر کشور از موکب نیشکر بازدید کرد؛

قدردانی وزیر کشور از خدمات‌رسانی نیشکری‌ها به زائران اربعین / پذیرایی متفاوت از وزیر با نوشیدنی نیشکر

وزیر کشور به همراه هیئتی از مسئولان، عصر پنجشنبه، ۱۸ مرداد، در جریان سفر به خوزستان و بازدید از پایانه مرزی شلمچه، از موکب سیّدالشهدای نیشکر در مسیر اهواز به خرمشهر دیدن کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵ 10 August 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این بازدید که استاندار خوزستان، نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مسئولان، وزیر کشور را همراهی می‌کردند، دکتر ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از روند ساخت و همچنین امکانات موکب برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی، توضیحاتی ارائه داد.

احمد وحیدی، نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در موکب نیشکر، در گفتگو با خبرنگاران بر خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین تاکید و ابراز امیدواری کرد که امسال هم اربعینی بهتر از سال گذشته برگزار شود.

پذیرایی متفاوت با نوشیدنی نیشکر

یکی از نکات جالب توجه این بازدید، پذیرایی از وزیر کشور و همراهانش با نوشیدنی نیشکر بود. این نوشیدنی که با چاشنی‌های طبیعی مانند لیمو و زنجبیل طعم‌دار می‌شود، مورد توجه وزیر کشور قرار گرفت. وی از نزدیک با مراحل تولید آن آشنا شد و از تلاش‌های نیشکری‌ها در ارائه خدمات متنوع به زائران قدردانی کرد.

این نوشیدنی شیرین و طبیعی، با عصاره‌گیری نی‌ها توسط دستگاه‌های آبگیری نیشکر تولید می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع عطش کمک زیادی می‌کند.

تاکید بر نقش نیشکر در خدمات‌رسانی

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر نیز در حاشیه بازدید، در جمع خبرنگاران، از مشارکت گسترده این مجموعه صنعتی در برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی خبر داد.

دکتر عبدعلی ناصری، خدمت‌رسانی به زائران کربلا را افتخاری برای تمامی کارکنان این مجموعه صنعتی دانست و بیان کرد که صنعت نیشکر هر ساله با برپایی چندین موکب مجهز، از زوار اربعین حسینی پذیرایی شایسته‌ای به عمل می‌آورد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، موکب سیدالشهدای نیشکر که از سوی کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان در ۵۵ کیلومتری شلمچه برپا شده، به استراحتگاه همراه با سیستم‌های سرمایشی مجهّز است و امکاناتی نظیر نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، ایستگاه هلال‌احمر، ایستگاه پلیس، اورژانس و جایگاه سوخت دارد. همچنین، در راستای حفظ محیط‌زیست از سال‌های گذشته، بیش از ۵۰۰ اصله نهال اکالیپتوس در کنار موکب کاشته شده است.

بر اساس آمار وزارت کشور، سال گذشته بالغ بر چهار میلیون زائر از مرزهای ایران عبور کردند که پیش‌بینی می‌شود حضور زائران در اربعین امسال ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار