رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد؛

کاهش ۲۰ درصدی سرقت در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از کاهش ۲۰ درصدی انواع سرقت در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷ 12 August 2024

تابناک خوزستان: علی دهقانی صبح امروز دوشنبه در جلسه ستاد رسیدگی به جرایم خاص استان خوزستان اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای مناسب در خصوص جرایم خاص و خشن از جمله افزایش گشت‌زنی‌ها و استفاده از پابند الکترونیکی برای برخی محکومان سابقه‌دار، شاهد ارتقای امنیت در شاخص‌های دیگر نیز هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش جرایم خاص نیاز به مقابله جدی با مرتکبان دارد و باید ریسک ارتکاب جرم را برای مجرمان افزایش داد، گفت: طرح استفاده از پابند الکترونیکی برای محکومان سابقه‌داری که مدت حبس خود را طی کرده‌اند با عنوان «شهروند الکترونیک» در استان اجرا شده است و در حال حاضر ۲۳۵ نفر تحت این مراقبت‌ها قرار دارند.

دهقانی در خصوص برخورد با جرم تهدید، اظهار کرد: جرم‌انگاری «تهدید» در قانون، به لحاظ ایجاد مانعی برای کاهش زمینه‌های وقوع سایر جرایم است و کاهش آن نیاز به اقدامات پیشگیرانه فرهنگی، اجتماعی و امنیتی دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین بر ضرورت برقراری امنیت کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین، پالایش متهمان و محکومان متواری جرایم خاص و خشن و به‌روزرسانی بانک اطلاعات این افراد، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و نیز تسریع در تکمیل تحقیقات، صدور کیفرخواست، رسیدگی تا حکم و اجرای احکام این جرایم تاکید کرد.

در این جلسه، چند پرونده جرایم خاص با موضوعات مختلف کشف سلاح و قتل، مطرح و بررسی و در خصوص تسریع در انجام فرایند از مرحله تحقیقات تا صدور احکام متناسب تاکید شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار