نقش استراتژیک نیروگاه رامین در افزایش میانگین تولید برق در لحظه پیک ماه

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق رامین گفت: نیروگاه رامین در صدر نیروگاههای با میانگین قدرت عملی، قابلیت تولید و میانگین میزان تولید در لحظه پیک ماه نیروگاهها قرار دارد که این موضوع از نقش استراتژیک این نیروگاه در تامین برق پایدار حکایت دارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ 10 August 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق رامین، مهندس رافعی مدیرعامل شرکت با بیان این مطلب اظهار داشت: بر پایه آمار و اطلاعات منتشره در خصوص صنعت برق حرارتی کشور نیروگاه رامین در صدر نیروگاههای بخش دولتی بیشتر از ۳۰۰ مگاوات از حیث میانگین قدرت عملی، قابلیت تولید و میانگین میزان تولید در لحظه پیک ماه قرار گرفته که این موضوع از نقش مهم و استراتژیک نیروگاه در تامین برق پایدار حکایت دارد.

وی افزود: با توجه به قدمت و ظرفیت نیروگاه رامین این نیروگاه در شاخص های حداکثر قدرت عملی قابل تولید، قدرت اسمی و حداکثر قدرت بهره برداری شده نیز پیشرو بوده که در تلاش هستیم تا رقم بالای این شاخص ها در ماه‌های آتی را نیز حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی رامین گفت:  نیروگاه رامین با تولید خالص بیش از 512 هزارمگاوات در فروردین ماه سال جاری سهم حدود 7.40 درصدی از مجموع انرژی تولیدشده در جمع 41 نیروگاه بخش دولتی را دارا بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از 100 هزار مگاوات افزایش تولید داشته است.

وی همچنین به برنامه زمان بندی اقدامات تعمیراتی جهت رفع محدودیت سال جاری اشاره داشت و افزود: ارتقا سطح تولید انرژی، رسالت اصلی نیروگاه است که در همین راستا جهت رفع مشکلات فنی و تعمیرات اساسی مطابق برنامه، واحدها از مدار خارج و برنامه های تعمیراتی صورت خواهند گرفت.

لازم به ذکر است ماهنامه آماری داخلی صنعت تولید نیروی برق حرارتی کشور اخیراً اطلاعات عملکردی را در سی و یکمین شماره خود منتشر نموده که آمار فوق نیز برگرفته از این اطلاعات می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار