سه روستای شهرستان کرخه از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۳ هزار نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی در ۳ روستای شهرستان کرخه بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲ 14 August 2024

تابناک خوزستان: صابر علیدادی امروز ۲۴ مردادماه در مراسم افتتاحیه طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان کرخه اظهار کرد: سه روستای بخش مرکزی شهرستان کرخه امروز از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند. این پروژه ظرف مدت یک ماه اجرایی شده است که جا دارد از پیگیری‌های نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی قدردانی کنم.

وی افزود: روند اجرایی طرح‌های ضربتی برای تامین آب روستاها در دستور کار است و پروژه امروز نیز در راستای طرح جهاد آبرسانی و با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سپاه حضرت ولی عصر (عج) وارد مدار بهره‌برداری شده است که جا دارد از سردار شاهوارپور تشکر کنم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: خط انتقال برای تامین آب شرب روستاهای حسین مشلوش، حسین علیه و سلمان داود شهرستان کرخه به طول ۴ کیلومتر اجرایی شده است که ۳ هزار نفر از اجرای این پروژه بهره‌مند شده‌اند.

وی عنوان کرد: روند آبرسانی به روستاهای هدف در طرح جهاد آبرسانی با سرعت در حال اجرا است و اجرای این پروژه‌ها برای جلوگیری از تنش آبی است.

علیدادی با بیان اینکه اجرای طرح آبرسانی خماط در دستور کار است، ادامه داد: اجرای این طرح آب آشامیدنی ۵۸ روستای کرخه را از نظر کمی و کیفی ارتقا می‌دهد و بخش زیادی از مشکلات مردم کرخه به ویژه منطقه آهودشت این شهرستان را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به سرانه مصرف آب در خوزستان اظهار کرد: ۲۰۰ لیتر سرانه مصرف هر نفر در شبانه‌روز است اما در خوزستان از آب شرب برای مصارف کشاورزی، نخیلات و دام استفاده می‌شود که جا دارد از این نعمت گران بها برای مصارف غیر آب شرب پرهیز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار