نماینده ولی فقیه در خوزستان:

اربعین حسینی تمرینی برای حکومت جهانی مهدوی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اربعین حسینی تمرینی برای حکومت جهانی مهدوی است چراکه شاهد حضور میلیون‌ها نفر زن و مرد از کشورهای مختلف در این مراسم هستیم.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ 08 August 2024

تابناک خوزستان: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد روز پنجشنبه در تجمع اربعینی‌های استان خوزستان که در بارگاه متبرک علی‌ابن مهزیار اهوازی برگزار شد اظهار کرد: همه ساله شاهد افزایش تعداد زائران اربعین حسینی هستیم که این موضوع زمینه ظهور و حکومت جهانی را فراهم می کند.

امام‌جمعه اهواز افزود: بی شک هیچ چیز مثل اربعین نمی‌تواند دل ها را به هم نزدیک کند لذا باید رفتار و اعمال ما قبل از شرکت در این فریضه مهم متفاوت باشد.

وی افزود: باید در سایه این عزاداری‌ها، شعور و بصیرت ما نسبت به اهل بیت افزایش پیدا کرده و در مسیر آنها قدم برداریم همچنین آماده ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

موسوی فرد گفت: اربعین نمایشی از اقتدار مظلومان در برابر ظلم و ستم است؛ فرهنگی که جز با ایستادگی و استقامت در برابر ظلم زنده نمی‌ماند لذا عاشقان اهل بیت(ع) در ایران و عراق باید دست در دست یکدیگر دهند تا این رویداد بزرگ فرهنگی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

زیارت اربعین نماد وحدت اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی است

کارشناس مسائل دینی و مذهبی نیز در این اجتماع گفت: زیارت اربعین نماد وحدت اسلامی، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی است و هر ساله پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان ادامه داد: توفیق زیارت اربعین حسین رزقی است که به ما داده می‌شود لذا باید از همه جهات مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: موکب‌های ما باید بوی ظهور دهند و به گونه‌ای عمل کنند که زائر بداند در حال حرکت به سمت امام هستند و همان‌طوری که یکی از نکات برجسته حج، اعلام برائت از مشرکین است؛ مراسم اربعین حسینی نیز باید با محوریت غزه، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی باشد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در مذهب شیعه به آن بسیار تأکید شده و طبق روایتی از امام حسن عسگری (ع) جزء علامات مؤمن و شیعه شمرده شده بحث زیارت اربعین و اربعین گرفتن برای آقا اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی افزود: عزاداری ایام محرم و اربعین به طور مکرر از سوی اهل بیت (ع) تأکید شده و از آنجایی که این نماد حفظ‌ کننده و تقویت کننده حرکت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) است، همه ما نسبت به حضور در این مراسم وظیفه داریم.

قاسمیان گفت: هر کسی که می تواند در این ایام به زیارت امام‌ حسین (ع) برود در غیر این صورت کمک کند تا دیگران به زیارت بروند و اگر نمی‌توانند سعی کنند نماد اربعین را در شهر و روستا به مردم نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه اولین کسی که برای اولین بار زیارت اربعین را باب کرد جابر بود افزود: شیعیان باید نسبت به این مسئله اهتمام ویژه داشته باشند و هر ساله نسبت به سال قبل باشور و شوق بیشتری این مراسم را اجرایی کنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه زیارت اربعین حسینی یکی از نشانه‌های برقراری اجتماع شیعیان است گفت: همانطور که حج وظیفه همگانی است زیارت اربعین هم یه وظیفه است و آنهایی ک مشرف می‌شوند نایب الزیاره دیگران باشند.

در این مراسم خدام حرم امام‌حسین (ع) حضور داشته و پرچم بالای گنبد سیدالشهدا را به نماینده ولی فقیه در خوزستان اهدا کردند.

در ایام اربعین حسینی، صدها موکب در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه مستقر شده و در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار