فرماندار اهواز:

مساله شورای شهر اهواز برعهده شورای حل اختلاف است

فرماندار اهواز با بیان اینکه اعضای شورای شهر هستند که باید تصمیم بگیرند چه سرنوشتی برای مدیریت شهری اهواز رقم بزنند و ما در این زمینه دخالت نمی‌کنیم، گفت: ما وظیفه نظارت و اطلاع‌رسانی تخلفات به شورای حل اختلاف را داریم و متولی اصلی رسیدگی و حل این تخلفات و مسائل، شورای حل اختلاف است و در این خصوص ما وظیفه قانونی خود را انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ 12 August 2024

تابناک خوزستان: سید احمد موالی‌زاده اظهار کرد: خبرنگاری عرصه شهادت فی سبیل الله است. ما اکنون در جنگ نرم هستیم و در این شرایط، خبرنگاری شغل حساس و مهم و جنگ به تمام معنا است.

وی افزود: رسانه‌های معاند خیر مردم ما را نمی‌خواهند و همواره در حال تلاش هستند تا بسیاری از موضوعات را وارونه نشان دهند اما خبرنگاران انقلابی و جهادگران این عرصه با انجام صحیح رسالت خبری خود بسیاری از موضوعات را تبیین و شفاف می‌کنند.

موالی‌زاده با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایسنا گفت: ایسنا در انتشار اخبار صحیح و شفاف‌سازی مسائل روز پیش‌رو است و همواره خبرهای ایسنا قابل استناد و مورد اعتماد ما و مردم هستند. ایسنا یک خبرگزاری علمی و مستند است و خبرنگاران این خبرگزاری نیز مورد اعتماد ما هستند.

توسعه حمل و نقل عمومی اهواز در حال انجام است

وی با اشاره به وضعیت عملکرد مدیریت شهری اهواز بیان کرد: در این سال‌ها بارقه‌های امید در موضوعات شهری از جمله حمل و نقل عمومی دیده ایم. سال‌های سال ناوگان حمل و نقل اهواز دچار معضلات زیادی بود. کلانشهر اهواز به یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس شهری نیاز دارد که با همه تلاش انجام‌شده، تنها یک‌دهم میزان نیاز به اتوبوس برای حمل و نقل عمومی مردم تامین شده است.

فرماندار اهواز گفت: توسعه حمل و نقل عمومی موجب کاهش آلودگی و کاهش هزینه‌ها می‌شود و فواید زیادی دارد اما متاسفانه این مساله مسکوت مانده بود که در این دوره مدیریت شهری در این زمینه اقدامات زیادی شد.

ضعف اهواز در گردشگری و مراکز تفریحی

وی در خصوص عملکرد شهردار اهواز افزود: در این دوره، شهردار اهواز در برخی موضوعات بسیار خوب عمل کرده است‌ و به او دست مریزاد می‌گوییم اما در برخی موارد هم مجموعه مدیریت شهری ایرادهایی دارد و تذکر داده‌ایم.

موالی‌زاده گفت: شهرداری اهواز در برخی موضوعات مانند آسفالت خیلی خوب کار کرده است و هر انسان بی‌طرف و منصف می‌بیند که نهضت آسفالت در حال انجام است. در مقابل، از شهرداری اهواز انتظار داشتیم کارهایی که شهردارهای قبل انجام ندادند مانند توجه به گردشگری، فضای سبز و پارک‌ها و مراکز تفریحی را انجام دهد اما در این زمینه ضعف می‌بینیم.

اختلاف در شورای شهر اهواز چگونه حل می‌شود؟

وی با اشاره به اختلاف اعضای شورای شهر اهواز عنوان کرد: در شورای شهر اهواز به مشکلاتی خوردیم و برای حل آن در پشت پرده خیلی کار کردیم اما بسیاری از موارد را رسانه‌ای نکردیم و نمی‌شد آن‌ها را رسانه‌ای کرد زیرا به اختلافات دامن می‌زد. جلسه‌های متعدد شورای تامین در خصوص وضعیت شورای شهر اهواز و رایزنی با دو طیف برگزار شد اما همه اقدامات در سکوت کامل خبری بود.

فرماندار اهواز تصریح کرد: با هر صحبت و گزارش، عده‌ای بلوایی در شهر ایجاد می‌کردند اما همه صحبت‌ها و تهمت‌ها را به خاطر مصلحت مردم به جان خریدیم. اکنون هم با برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر، اعضای هیات رئیسه تغییر کرده‌اند و امیدواریم بین عزیزان تفاهم ایجاد شود و راه خیر را پیش بگیرند.

وی افزود: اعضای شورای شهر هستند که باید تصمیم بگیرند چه سرنوشتی برای مدیریت شهری اهواز رقم بزنند و ما در این زمینه دخالت نمی‌کنیم. دخالت‌های افراد غیر عضو شورا تبعات زیادی در مدیریت شهری خواهد داشت و ورود در این زمینه مصلحت نیست. ما تامل کرده‌ایم اما تا حدود زیادی اجازه ندادیم اختلافات دامنگیر مشکلات و موضوعات شهری شود.

موالی‌زاده با اشاره به روند فعالیت شورای شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از موضوعات شهری و لوایح بر زمین مانده بود، برای مردم و موضوعات شهری احساس خطر کردیم و دو بار درخواست جلسه فوق‌العاده دادم و این دو جلسه، بدون مشکل برگزار شد.

فرماندار اهواز گفت: در مساله اختلاف‌های شورای شهر اهواز، در برخی موضوعات تخلفاتی رخ داده که به صورت محرمانه منعکس شده است. ما وظیفه نظارت و اطلاع‌رسانی تخلفات به شورای حل اختلاف را داریم و متولی اصلی رسیدگی و حل این تخلفات و مسائل، شورای حل اختلاف است و در این خصوص ما وظیفه قانونی خود را انجام داده‌ایم.

وی عنوان کرد: مساله شورای شهر اهواز از نظر قانونی بر عهده شورای حل اختلاف خوزستان است و هر گونه تخلف، انحلال شورا و .‌.. به جز تطبیق مصوبات شورا با قانون بر عهده شورای حل اختلاف خوزستان است. ما نمی‌توانیم بگوییم مقصر هستند یا نه و تشخیص اینکه متخلف کیست و نحوه برخورد با متخلف، با شورای حل اختلاف خوزستان است.

موالی‌زاده گفت: حضور نیافتن در جلسه‌ها، نوع برگزاری جلسه‌ها، جمع‌آوری نشدن زباله‌ها به دلیل این مسائل و تشنج‌هایی که در صحن شورا ایجاد شد، برخی از موارد تخلف بوده است. البته تبعات این مسائل را هم به عنوان تخلف منعکس کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار