رفع اشکال از ژنراتور واحد شماره ۴ نیروگاه سد شهید عباسپور

معاون تعمیرات نیروگاهی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از رفع اشکال در ژنراتور واحد شماره ۴ نیروگاه سد شهید عباسپور سازمان آب و برق خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴ 14 August 2024

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، امیر محمودی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی گزارش شرایط غیر عادی واحد شماره ۴ متصل به شبکه از سوی بهره بردار، مبنی بر رویت آثار تخلیه جزیی برخی شینه های ژنراتور، این واحد از مدار بهره برداری خارج شد. 

وی افزود: با حضور به موقع تیم تعمیراتی، بازدید و بررسی های فنی انجام و با هماهنگی دفتر فنی مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور سازمان آب و برق خوزستان تمیز کاری تعدادی از شیارهایی که آثار تخلیه جزیی در آنها مشهود بود، در دستور کار قرار گرفت.

محمودی تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم شبکه برق کشور به تولید انرژی الکتریسیته، کارکنان شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خوزستان با پشتیبانی های تیم فنی و مهندسی شرکت تولید سد شهید عباسپور، در مدت ۲۴ ساعت با دمونتاژ یک عدد قطب و تخلیه تعدادی شیار از استاتور، بازرسی و تمیز کاری لازم را انجام داده و واحد را آماده بهره برداری کردند.

وی گفت: ظرفیت تولید این واحد برق آبی ۲۵۰ مگاولت آمپر است که در شرایط حداکثری مصرف در ایام گرم سال، کمک شایانی به پایداری شبکه سراسری برق کشور، کاهش خاموشی های نابهنگام و آسایش هم وطنان عزیز کشور مان می کند.

نیروگاه سد شهید عباسپور دارای ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی است که در مجموع ۲۰۰۰ مگاوات تولید برق کشور را به عهده دارد.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار