۴۸ گیت در شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی تدارک دیده شد

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۴۸ گیت برای عبور زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه مهیا شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ 12 August 2024

تابناک خوزستان: مسعود خواست‌خدایی اظهار کرد: ۴۸ گیت برای تردد در پایانه مرزی شلمچه آماده شده که از این تعداد ۲۴ گیت در سالن‌های ورودی و خروجی و ۲۴ گیت برای ترددهای اضطراری مهیا شدند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی سایر نهادهای اجرایی، شهرداری‌های معین شهرستان‌های مختلف و مردم تمامی زیرساخت‌ها در مرز شلمچه فراهم است تا زائران تردد آسانی برای مشرف شده به کربلا داشته باشند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با توجه به اینکه تردد زائران اربعین حسینی در فصل گرما انجام می‌شود تمهیدات لازم برای نصب سایبان‌ها، وسایل خنک کننده و خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران در اولویت کاری دستگاه‌های ستاد اربعین قرار گرفت و این امکانات اکنون در شلمچه مهیا است.

خواست‌خدایی پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی را یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ عنوان‌ و بیان کرد: خدمت رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) یک افتخار و وظیفه است که باید به بهترین شکل انجام شود.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا عبور از رمز به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است و پیش‌بینی لازم برای عبور آسان و بدون معطلی زائران عتبات عالیات اندیشیده شده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار