مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر(عج)خوزستان:

نصب ۱۵۰ دوربین مداربسته برای امنیت پارکینگ‌ها و مواکب در پایانه‌های مرزی خوزستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان از نصب ۱۵۰ دوربین مداربسته در راستای تامین امنیت مردم در مواکب و پارکینگ های پایانه های مرزی و پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های عمرانی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸ 14 August 2024

 تابناک خوزستان: سرهنگ پاسدار سید اسلام موسوی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در پایانه های مرزی و پارکینگ‌های پایانه‌های مرزی استان، اظهار کرد: باتوجه به مسئولیت بسیج سازندگی خوزستان در مدیریت پارکینگ‌های مرزی شلمچه و چذابه با ظرفیت بیش از ۱۲۰ هزار خودرو، به منظور تامین امنیت خودروها و زائران، ۱۵۰ دوربین امنیتی در پارکینگ‌ها و جاده مواکب، نصب شد.

وی با اشاره به آسفالت ۹۰ هزار مترمربع پارکینگ چذابه و ۲۵ هزار مترمربع پارکینگ شلمچه؛ از گسترش پارکینگ ها به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

طرح‌های زیرسازی و احداث سایبان بسیج سازندگی در مسیر زائران اربعین

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) استان همچنین به طرح‌های زیرسازی و آسفالت و اجرای جوی، جدول و آیلند وسط به مساحت ۲۵ هزار متر مربع در شلمچه و کفپوش گذاری آیلند وسط جاده مواکب در چذابه به طول یک هزار و ۶۰۰ متر اشاره کرد.

سرهنگ پاسدار موسوی به پایان احداث سایبان‌های جاده مواکب با سازه فولادی، مه پاش و فعالیت سیستم سرمایشی با خرید و نصب ۴۵ کولر صنعتی اشاره کرد و گفت: همچنین برای کمک به موکب های جهادی اربعین تهیه مصالح ساختمانی در راستای حمایت از ۲۱۰ موکب اربعین در شلمچه و چذابه انجام شد.

ولی الله حیاتی فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان از تردد بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ابتدای ماه صفر تاکنون از گذرگاه اربعین شلمچه و چذابه خبر داد.

۵۷ هزار و ۴۹ زائر اربعین حسینی روز گذشته از مرز زمینی شلمچه تردد کردند.

در این مدت ۴۸ هزار و ۴۱۳ زائر ایرانی و یک هزار و ۹۴۰ زائر خارجی مرز شلمچه را برای زیارت امام حسین (ع) انتخاب کردند و راهی کربلای معلی شدند.

حیاتی گفت: همچنین پنج هزار و ۷۳۲ ایرانی و ۹۶۴ خارجی از این مرز به کشور بازگشتند.

همچنین از مرز زمینی چذابه آمار تردد ۱۳ هزار و ۳۹۵ زائر ایرانی و ۹۴۹ زائر خارجی به ثبت رسید.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار