استاندار در نشست شورای مسکن:

حدود ۵۰ هزار متقاضی مسکن در خوزستان ثبت‌نام و پول پرداخت کرده‌اند

استاندار خوزستان با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: نزدیک به ۵۰ هزار متقاضی مسکن ثبت نام کرده و پول پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ 19 August 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز، ۲۸ مردادماه در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: اقدامات عمرانی مسکن در استان به خوبی پیش می‌رود و در بخش شناسایی و آماده‌سازی زمین، تلاش‌های خوبی از سوی اداره مسکن انجام شده است.

وی افزود: نزدیک به ۵۰ هزار متقاضی مسکن ثبت‌نام کرده و پول پرداخت کرده‌اند. مشارکت در تامین مالی میان راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌ها تقسیم شده است تا بتوان از صندوق ملی مسکن ۱۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها اعتبار گرفته شود که امکان خوبی برای زیرساخت‌ها فراهم می‌کند.

حسینی محراب ادامه داد: این زیرساخت‌ها شامل آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌کشی، آب و برق و فاضلاب است و بحث زیرساخت‌های واحدهای آماده تحویل شهرهای اندیمشک، دزفول و اهواز در شهریورماه، رو به رشد است و امیدواریم صاحبان این منازل تا پایان شهریور در منازل خود مستقر شوند.

استاندار خوزستان در خصوص مسکن مهر عنوان کرد: حدود ۲۵ هزار واحد از سال‌های قبل باقی مانده است. با اقدامات انجام شده نیمی از این واحدها سر و سامان داده شده‌اند. درباره مابقی نیز باید سریعتر تصمیم‌گیری شود و با کسانی که دیگر آورده‌ای نداشته‌اند باید طبق قانون عمل شود و به عنوان نهضت ملی استفاده شوند.

وی عنوان کرد: تصمیم خوبی درباره پادگان شهید زین الدین واقع در بین اندیمشک و شوش گرفته و مقرر شد شورای مسکن آن را به عنوان شهرک مسکونی در نظر گرفته بگیرد. البته در کنار آن شهرک صنعتی برای صنایع تبدیلی پیش بینی شده است. هزار و ۵۰۰ هکتار زمین می‌تواند بخشی از مشکل مسکن را در آن منطقه حل کند.

حسینی محراب ادامه داد: در راستای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت، سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای این حوزه تخصیص داده شد اما با توجه به رشد جمعیت در خوزستان بیش از ۵۷ هزار ثبت نام کننده داریم که باید به آن‌ها زمین داده شود و بر اساس مصوبه دولت حتما نسبت به تشویق جوانی جمعیت عمل می‌شود. با توجه به اینکه زمانی در حال آماده‌سازی زمین‌ها بودیم اندکی فرآیند آن طول کشید اما به والدین صاحب اولاد قول می‌دهیم که حتما مصوبه مجلس محقق می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در خصوص بافت فرسوده، استان خوزستان از نظر صدور پروانه مقام‌ سوم کشور را دارد و این یکی از بهترین راه‌های صاحب مسکن شدن است. توصیه می‌شود که شهرداری‌ها، صاحبان منازل در بافت فرسوده را دعوت کنند تا منازل خود را نوسازی و سرمایه خود را چند برابر کنند.

وی یادآور شد: در خصوص زیرساخت سایت‌های نهضت ملی مسکن نیز قول داده شد تا پایان شهریور برای واگذاری منازل زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار