طرح‌ بازیابی گازهای فلر در خوزستان ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طرح بازیابی گازهای فلر در استان ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ 17 August 2024

تابناک خوزستان: فرهاد قلی‌نژاد آخرین مهلت برای اتمام طرح بازیابی گازهای فلر را تا پایان سال جاری عنوان و بیان کرد: شرکت‌های نفتی برای اتمام طرح درخواست مهلت زمانی بیشتر داشته‌اند با این حال اداره کل محیط زیست با اولویت بازیابی گازهای فلر اطراف کلانشهر اهواز، زمان اتمام طرح‌ها را تا پایان سال جاری مشخص کرده است.

وی در خصوص سهم منابع آلاینده در آلودگی هوای شهر اهواز گفت: مطالعه طرح سیاهه انتشار آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به نتیجه برسد تا بتوانیم سهم هر کدام از منابع آلایندگی را به تفکیک مشخص کنیم.

براساس آخرین گزارش‌ تا سال ۱۴۰۲ حدود ۶ هزار و ۸۹۰ واحد صنعتی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۷۰ صنعت آلاینده در کل استان شناسایی شده است.

گرد و غبار ناشی از کانون‌های بیابانی داخلی و خارجی، صنایع آلاینده، سوزاندن گازهای همراه نفت، منابع متحرک مانند خودروها و سوخت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن بقایای کشت گندم و شلتوک و آتش‌سوزی پسماندها در محل‌های دفن آنها از جمله منابع مهم آلوده‌کننده هوای استان به شمار می‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار