اعلام آمادگی کشور عراق برای جابه‌جایی روزانه ۱۵۰ هزار زائر در مرزهای خوزستان

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: کشور عراق برای جابه‌‎جایی روزانه ۱۵۰ هزار زائر حسینی در مرزهای مشترک با خوزستان اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷ 18 August 2024

تابناک خوزستان: ولی الله حیاتی یکشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: کشور عراق از تمام توان ناوگان حمل و نقل عمومی خود برای جابه جایی مسافران در مرز استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عراق بسیار قوی‌تر از اربعین سال گذشته پای کار آمده است گفت: طرح ترافیکی که درمرز شلمچه دیده شده جوابگوی حجم تردد خودرو در این مرز نیست و باعث معطلی زائران شده است.

حیاتی افزود: تنها یک ‌مسیر ( مسیر امام رضا (ع) )برای تردد زائران در مسیر منتهی به مرز شلمچه در نظر گرفته شده که با توجه به حجم تردد زائران جوابگو نیست.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان اظهار کرد: با وجود آنکه اعلام شده مردم آبادان و خرمشهر از ریل باس برای تردد تا مرز شلمچه استفاده کنند تا از حجم ترافیک کاهش یابد اما متاسفانه از این ظرفیت استقبالی نشده است.

ایجاد هشت موکب ایرانی در خاک عراق مرز شلمچه

وی گفت: در خاک عراق مرز شلمچه هشت موکب توسط ایرانیان راه‌اندازی شده تا به زائران خدمات‌رسانی کنند و یک نیکوکار نیز تامین یخ مورد نیاز در این مرز را تقبل کرده است.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: ایست بازرسی در استان‌های دیگرباید با دقت بیشتری تردد زائران را بررسی کنند چرا که حجم زیادی از اتباع خارجی مراجعه کننده به مرزهای خوزستان بدون ویزا هستند و باعث شلوغی در مرز می‌شوند.

ضرورت تامین هرچه بیشتر آمبولانس مورد نیاز در مرزهای خوزستان برای مراسم اربعین

محمد خانچی اظهار کرد: از ۲۷ آمبولانس درخواستی برای خدمات رسانی در ایام اربعین حسینی امسال ۱۱ دستگاه تامین نشده است.

وی گفت: در صورت بروز حادثه و یا مشکل در مسیر اربعین حسینی امسال قطعا خلاء این میزان آمبولانس احساس خواهد شد.

خانچی ادامه داد: یگان‌های امدادی هر ساله در چذابه برای کمک به نیروهای بهداشت و سلامت استان مستقر بودند اما امسال فقط در مرز شلمچه مستقر هستند و در چذابه عوامل دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیروی کمکی ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در شلمچه و چذابه سایت پسماند طراحی شده اظهار کرد: تفکیک زباله در این سایت انجام می‌شود و با این اقدام دیگر جمع‌آوری و یا تفکیک زباله در مواکب انجام نمی‌شود.

استاندار خوزستان پیش از این از تردد بیش از یک میلیون زائر حسینی در مرزهای خوزستان تا کنون خبر داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار