مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۱۲ درصد متقاضیان جوانی جمعیت در خوزستان‌ هستند/ پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ضمن تشریح آخرین وضعیت مسکن مهر در خوزستان گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در خوزستان بسته شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳ 19 August 2024

تابناک خوزستان: مسعود بیات‌منش اظهار کرد: زمان اجرای پروژه مسکن مهر در استان، ۷۷ هزار واحد مسکن تعریف شده بود که از این تعداد ۲۰ هزار واحد، در شهرهای جدید و سایر شهرها باقی مانده است.

وی با اشاره به وضعیت دو شهر رامین و شیرین شهر اهواز افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مسکن مهر در دو شهر رامین و شیرین شهر، فاقد متقاضی بودند با پیگیری‌های انجام شده، تسهیلات دریافتی مسکن مهر را با بانک‌ها تسویه و این‌ مساکن را تبدیل به مساکن خودمالکی و ویلایی کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در شیرین‌شهر، حدود ۹۰۰ واحد مسکن مهر تعاونی‌ساخت باقی مانده است که با تدابیر اندیشیده شده و همکاری اداره کل تعاون، به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

بیات‌منش با اشاره به وضعیت مسکن مهر در سایر شهرها عنوان کرد: در سایر شهرهای استان، ۱۳ تا ۱۴ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده داریم که حدود ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به واحدهای مسکن مهر تعاونی‌ها است و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: عمده این مسکن‌ها قابل داشتن متقاضی هستند اما حدود ۵ هزار واحد فاقد متقاضی هستند. به این منظور، به دنبال این هستیم با تسویه تسهیلات، این مساکن به متقاضیان نهضت ملی مسکن با تسهیلات مربوطه تخصیص داده شوند. تلاش می‌شود تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در خوزستان بسته شود؛ عمده مشکلات در سایت‌های مسکن مهر، عدم تکمیل و آماده‌سازی است.

بیات‌منش با اشاره به زمین‌های تخصیص داده شده در قالب قانون جوانی جمعیت عنوان کرد: یکی از ابزارهای تشویقی قانون جوانی جمعیت، اعطای زمین بود. میزان ثبت نامی‌ها در استان به نسبت کشور عدد بالایی است و استان خوزستان، ۱۲ درصد کل ثبت‌نام دریافت زمین را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. این درحالی است که تنها ۵ درصد جمعیت کل کشور در خوزستان ساکن است. با توجه به اینکه میزان تقاضای دریافت زمین در استان، ۲ و نیم برابر میانگین کشور است، این مساله باعث شد تا در تامین زمین با مشکل روبرو شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تامین زمین مشمولان طرح جوانی جمعیت، عنوان کرد: ۱۲ هزار واحد زمین تامین شده است اما با توجه به فرآیند احراز محل سکونت افراد، کار تایید به کندی پیش می‌رود و در شهرهایی که زمین شناسایی شده، تخصیص خواهد شد. البته در برخی شهرها مانند باغملک، رامهرمز و ایذه که زمین دولتی و ملی نداریم مصوب شده است که شهرک‌هایی در سه نقطه استان طراحی و به متقاضیان تخصیص داده شود. این زمین‌ها در ماهشهر، دزفول، اندیمشک و بهبهان هستند.

بر اساس قانون طرح جوانی جمعیت، دو طیف از خانواده‌ها تحت پوشش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند. بخش اول خانواده دارای سه فرزند که تولد فرزند سوم از مهر ۱۴۰۰ به بعد است و بخش دیگر خانواده‌های دارای ۴ فرزند است که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند و فرزند چهارم از تاریخ یک فروردین ۱۳۸۳ به بعد متولد شده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار