نظارت ویژه بر کیفیت آب شرب در مرزهای چذابه و شلمچه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از نظارت ویژه بر بهداشت و کیفیت آب شرب در ۲ پایانه مرزی چذابه و شلمچه در ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ 17 August 2024

تابناک خوزستان: صابر علیدادی با اشاره به اینکه خدمات به زوار ابا عبدالله الحسین در پایانه‌های مرزی تا بعد از اربعین ادامه دارد گفت: پایش لحظه به لحظه آب توسط تیم‌های عملیاتی مرکز پایش آبفا خوزستان با هدف نظارت دقیق بر کیفیت بهداشتی آب توزیعی در پایانه های شلمچه و چذابه استمرار دارد.

وی افزود: روزانه حدود ۳۰ آزمایش کلرسنجی، ۱۰ نمونه آزمایش میکروبی، پنج نمونه آزمون کدورت سنجی و ۲ نمونه آزمایش فیزیکی و شیمیایی از محل تاسیسات و مواکب در هر ۲ پایانه مرزی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: در حال حاضر آبرسانی بهداشتی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است همچنین نظارت دقیقی بر تامین و توزیع آب مواکب انجام می‌شود.

علیدادی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار تمام آبرسانی در پایانه های مرزی به وسیله خطوط انتقال آب تامین شده و تاسیسات آبرسانی را به دیزل ژنراتور مجهز کردیم تا در صورت قطعی برق، مشکلی در تامین آب وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به تانکر سیار برای مواقع اضطراری گفت: تعداد چهار دستگاه تانکر سیار آب شرب با تمهیدات بهداشتی و مشخصات مورد تایید دستگاه‌های نظارتی آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین است و تیم‌های بازرسی ما به صورت شبانه روز در محل تاسیسات حضور فعال و موثر دارند.

علیدادی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع فعالیت مواکب و حضور زائران در پایانه‌های مرزی، با مشارکت کارشناسان معاونت بهداشتی استان و شهرستان آبادان نیز بیش از ۵۰ آزمون میکروبیولوژی و ۳۶۰ آزمون کلرسنجی و کدورت TDS و PH به انضمام ۱۴ مورد آزمون فیزیکو شیمیایی از آب شرب پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و مواکب صورت گرفته است.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرز چذابه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

چهارم شهریورماه ۱۴۰۳ روز اربعین حسینی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار