مدیرعامل گاز کرمانشاه:

بهره مندی تمامی شهرهای کرمانشاه از گاز/۳۴ روستای دیگر تا پایان شهریورماه گاز رسانی می‌شوند

مدیرعامل گاز استان کرمانشاه از بهره‌مندی تمامی شهرهای استان از نعمت گاز خبر داد و گفت: ۳۴ روستای دیگر تا پایان شهریور ماه گازرسانی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱ 15 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ناصر حسینی ظهر امروز پنجشنبه (۲۵ مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره‌ به وضعیت گازرسانی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: اکنون ۷۱۱ هزار و ۲۹۸ هزار مشترک گاز در استان داریم.

وی تعداد خانوارهای شهری تحت پوشش گاز در استان را بیش از ۴۴۱ هزار خانوار و تعداد خانوارهای روستایی را بیش از ۱۳۲ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: اکنون پوشش گاز در جمعیت شهری استان ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی حدود ۹۸ درصد است. 

مدیرعامل گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام ۳۴ شهر استان گاز دارند، از گازرسانی به شهرهای نوسود، ریجاب و ازگله در سه سال اخیر خبر داد.

حسینی با اشاره به وضعیت گازرسانی روستاهای استان، تعداد روستاهایی را که اکنون گاز دارند ۲۲۴۶ روستا اعلام کرد.

وی از هدف‌گذاری برای گازرسانی به ۵۷ روستای استان تا پایان امسال خبر داد که ۳۴ روستا تا شهریور گازرسانی می‌شوند و بیان کرد: تا پایان سال تعداد روستاهای گازدار استان به ۲۳۰۳ روستا خواهد رسید. با گازرسانی به ۵۷ روستا که در قالب ۴۰ پروژه در دست اقدام است، پروژه تمام روستاهایی که قابلیت گازرسانی در استان دارند، تکمیل خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: کرمانشاه از نظر پوشش گاز روستاها از میانگین کشور بالاتر است.

وی با بیان اینکه ۱۰۱ روستای‌ کرمانشاه باقی می‌ماند که گاز ندارند، گفت: این روستاها عمدتاً صعب‌العبورند و سرانه گازرسانی بالایی دارند. با این حال، پیگیر تامین اعتبار برای گازرسانی به این روستاها هستیم. سال گذشته نیز ۲۳۱ روستای استان گازدار شدند که تعداد زیادی از آنها صعب‌العبور و مرزی بودند.

مدیرعامل گاز استان کرمانشاه از گازرسانی به ۲۳۵ واحد صنعتی در سال گذشته خبر داد و تعداد کنونی واحدهای صنعتی گازدار استان را ۲۵۰۰ مورد اعلام کرد.

وی درباره مصارف گاز استان کرمانشاه نیز یادآوری کرد: گاز، ۶۶ درصد سبد مصرفی انرژی استان کرمانشاه را به خود اختصاص می‌دهد.

حسینی میزان مصرف گاز استان در سال گذشته را ۵.۴ میلیارد مترمکعب اعلام‌ کرد و افزود: پیک مصرف سال گذشته حدود ۲۰ میلیون مترمکعب‌ در روز بود که قطعاً با افزایش ۲۸ هزار نفری مشترکان نسبت به سال گذشته، امسال این میزان بیشتر خواهد شد. چنانچه در فصل زمستان، محدودیتی برای گاز صنایع وجود نداشته باشد، به حدود ۲۵ میلیون مترمکعب گاز در روز نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه سهم صنایع و نیروگاه‌ها را از مصرف گاز استان ۶۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: سهم بخش خانگی نیز ۳۳ درصد است.

حسینی با بیان اینکه ۷۴ درصد مشترکان بخش خانگی خوش مصرفند و در محدوده چهار پلکان اول (تا ۴۰۰ مترمکعب در ماه) مصرف دارند، از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان پاداش خوش‌مصرفی به مشترکان در سال قبل خبر داد.

تلاش برای پایداری شبکه گاز طی زمستان امسال 

مدیرعامل گاز استان کرمانشاه از پایداری شبکه گاز در استان نیز یاد کرد و با بیان اینکه کمبودی از نظر گاز حتی برای فصل سرمای پیش رو هم نخواهیم داشت، گفت: ما در مسیر اصلی چند خط انتقال مهم قرار داریم و از همین رو حتی در فصل زمستان نیز به هیچ عنوان افت فشار و یا قطعی نداشتیم.

حسینی بیان کرد: آنچه باعث می‌شود گاهی در فصل زمستان محدودیت گاز صنایع بزرگ را داشته باشیم، مربوط به تصمیم دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران با هدف تامین پایداری در شبکه سراسری گاز است.

وی با بیان اینکه برای امسال شیوه نوینی برای پایش مصرف گاز اداره‌ها در دستور کار است، گفت: بنا داریم با نصب سنسور در دستگاه‌ها و سنجش مستمر دمای محیط، وضعیت مصرف گاز آنها را ارزیابی کنیم.

وی درباره اینکه آیا نمی‌توان میزان تولید را برای پایداری شبکه افزایش داد، اظهار کرد: به جای افزایش تولید که منجر به هدر رفت منابع می‌شود باید به فکر اصلاح و بهینه‌سازی مصرف باشیم. از سوی دیگر، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را نیز در دستور کار قرار دهیم.

حسینی درباره اقداماتی که در این زمینه در کرمانشاه انجام شده است، بیان کرد: اصلاح و بهینه‌سازی ۳۲۰۹ موتورخانه از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین از کاهش هدررفت گاز در استان کرمانشاه از هشت درصد در سال ۱۴۰۱ به زیر دو درصد در سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل گاز استان کرمانشاه مطالبات این شرکت را نیز حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ۸۶ درصد آن بدهی پتروشیمی کرمانشاه بوده و سهم بخش خانگی کمتر از یک درصد است.

حسینی میزان اعتبارات سال گذشته این شرکت را نیز ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که برای اولین بار تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته است و گفت: اعتبارات امسال نیز مشابه سال گذشته است.

وی از آمادگی شرکت گاز برای ارائه خدمات به زوار اربعین نیز خبر داد و افزود: سال ۱۴۰۱ در مدت ۲۰ روز حدود ۲۰ کیلومتر شبکه به مرز خسروی رساندیم که اکنون در حال بهره‌برداری است و برخی موکب‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند.

به گفته حسینی، موکب شرکت گاز نیز با توزیع روزانه چند هزار پرس غذا در حال ارائه خدمات به زوار اربعین است.

مدیرعامل گاز استان کرمانشاه اشاره‌ای به حادثه اخیر انفجار در یک منزل مسکونی در اسلام‌آباغرب داشت و گفت: این حادثه هیچ ارتباطی با شبکه گاز نداشته است.

حسینی با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان داریم که به‌صورت مستمر پایش شده‌اند و نشت‌یابی می‌شوند، افزود: در کار کارشناسی که انجام دادیم، هیچ نشستی در این حادثه وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: شرکت گاز برای شرایط بحران و حوادث، شش گروه امدادی دارد. امداد موتوری ما نیز برای مواقع اضطراری پای کار است.

مدیرعامل گاز استان کرمانشاه به وضعیت جایگاه‌های CNG کرمانشاه اشاره و تعداد آنها را ۷۸ باب اعلام کرد و افزود: محدودیتی برای ایجاد جایگاه جدید نداریم و چنانچه متقاضی باشد، افزایش جایگاه نیز خواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار