تخفیف ۲۰ درصدی مراکز اقامتی کرمانشاه برای زائرین اربعین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تخفیف ۲۰ درصدی مراکز اقامتی استان برای زائرین اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ 12 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی با اشاره به میزبانی کرمانشاه از زائرین اربعین حسینی، اظهارکرد: تمام برنامه ریزی‌ها و اقدامات لازم صورت گرفته تا میزبانی شایسته‌ای از زائرین اربعین حسینی(ع) در استان داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: به این منظور گشت‌های نظارتی را با حضور نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها تشکیل داده‌ایم تا بر فعالیت تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری واقع در مسیر تردد زوار نظارت داشته باشند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: نظارت‌ها روی نمازخانه‌ها، مساجد، مراکز خدمات رفاهی، سرویس‌های بهداشتی و... صورت می‌گیرد و در کنار بازرسی‌ها، نقاط ضعف و کمبودها نیز شناسایی شده و برای رفع آنها برنامه ریزی کرده‌ایم. 

وی تاکید کرد: در محورهایی که زوار از آن تردد می‌کنند، جمعا حدود ۲۲۲۵ چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد که مورد پایش و نظارت قرار گرفته‌اند. 

فرمانی به ظرفیت‌های فراهم شده برای اسکان زوار اربعین حسینی هم اشاره کرد و گفت: در استان مجموعا حدود پنج هزار تخت در هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه مسافرها و میهمانپذیرها وجود دارد، اما از ظرفیت اسکان سایر دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش و کمپ‌های شهرداری و هلال احمر نیز استفاده خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین، مراکز اقامتی استان برای اسکان زائرین عتبات عالیات تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته‌اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت اربعین به منظور معرفی هرچه بیشتر استان به زواری که از سراسر کشور به استان کرمانشاه می‌آیند خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۱۳۰ غرفه صنایع دستی را در ۱۰ نقطه از مسیر تردد زوار مستقر خواهیم کرد. 

وی یادآورشد: همچنین مقرر شده با همکاری اداره کل راهداری، بخشی از پل بردها و بیلبوردهای مسیر تردد زوار برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اختصاص پیدا کند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار