تابناک گزارش می دهد؛

ممنوعیت حضور و بکارگیری افغان ها در کرمانشاه

حضور و به کارگیری افغان‌ها در استان کرمانشاه ممنوع اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ 11 August 2024

خبرگزاری تابناک-گروه استان‌ها-حدیث پیروزیان: مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل بهار امسال را ۱۲ درصد اعلام کرد که نسبت به بهار سال گذشته افزایشی بوده است.
 
بهار سال گذشته نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۱۰.۲ درصد اعلام شده بود و نرخ بیکاری بهار امسال استان در مقایسه با سال گذشته ۱.۸ درصد افزایش داشته است.
 
در این مدت متوسط نرخ بیکاری کشور ۷.۷ درصد بوده و مقایسه نرخ بیکاری استان و متوسط کشور نشان می‌دهد نرخ بیکاری کرمانشاه ۴.۳ درصد بالاتر از میانگین کشور است.
 
در بهار امسال تنها استان سیستان و بلوچستان با نرخ بیکاری ۱۲.۳ درصدی، نرخ بیکاری بالاتری از کرمانشاه داشته و کرمانشاه دومین استان بیکار کشور بوده است.
 
سال ۱۴۰۲ در مجموع فصول نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۱۲.۳ درصد بود که نسبت به سال ماقبل آن با ۱۴.۲ درصد، ۱.۹ درصد کمتر شده بود.
 
امسال هدف گذاری شده بیش از ۲۶ هزار شغل در استان کرمانشاه ایجاد شود؛ نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه نیز در بهار امسال ۴۱.۲ درصد بوده که در مقایسه با بهار سال گذشته با ۴۱.۴ درصد، تغییر چندانی نداشته است.
 
به همین دلیل به گفته مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه ورود اتباع افغانستان به ۱۶ استان کشور از جمله کرمانشاه ممنوع است.
 
با توجه به ممنوعیت ورود اتباع افغانستان به کرمانشاه، در این راستا از ابتدای امسال تاکنون هشت مرحله طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در کرمانشاه اجرایی شده است.
 
با مشارکت پلیس امنیت عمومی، اداره اجرائیات شهرداری و سایر دستگاه های ذیربط در طی اجرای این طرح‌ها تاکنون تعداد قابل توجهی از کارگران افاغنه و نیز تعدادی از کارفرمایان متخلف و بی تعهد که اقدام به بکارگیری آنها کرده بودند، دستگیر شدند.
 
در حال حاضر با دستورالعمل ابلاغی از شورای عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع افغانستان در ۱۶ استان کشور و از جمله کرمانشاه ممنوع است.
 
به تمام کشاورزان، کارفرمایان مرغداری‌ها و گاوداریها و سایر واحدها اعلام می کنیم که ظرف مدت هفت روز، کارگران اتباع غیرمجاز (افغان) را که از آنها در زمین‌های کشاورزی و کارگاه‌ها و واحدهای صنفی خود بکارگیری کرده اند، به صورت داوطلبانه و خودمعرف به اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه یا پلیس امنیت عمومی انتظامی استان معرفی کنند تا مقدمات بازگشت آنان به کشور افغانستان فراهم شود.
 
در صورت عدم تحویل کارگران اتباع غیرمجاز با اشراف کاملی که کارگروه کنترل و رصد اتباع غیرمجاز استان که متشکل از تمام دستگاه‌های انتظامی، امنیتی اطلاعاتی و قضایی و سازمان جهاد کشاورزی از تمام اتباع غیر مجاز ساکن در ماهیدشت دارد، به قید فوریت کارگران شاغل و غیر مجاز در سطح بخش ماهیدشت شناسایی، دستگیر و از استان طرد خواهند کرد و کارفرمایان متخلف هم به دستگاه‌های ذیربط جهت برخورد قاطع و قانونی معرفی خواهند شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار