بازدید وزیر کشور از مرز خسروی و زیرساخت‌های مرزی کرمانشاه

وزیر کشور با همراهی استاندار کرمانشاه از مرز بین المللی خسروی بازدید و وضعیت زیرساخت‌ها و تردد زائران اربعین حسینی از این مرز بین المللی را بررسی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹ 13 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، احمد وحیدی ضمن بازدید از مرز بین‌المللی خسروی و وضعیت زیرساخت‌ها و تردد زائران، در مرز منذریه عراق (طرف مقابل مرز خسروی) حضور یافت و اقدامات زیرساختی دولت عراق برای توسعه این مرز و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی را از نزدیک رصد کرد.
 
وزیر کشور در جریان این بازدید با جمعی از زائران اربعین حسین گفت‌وگو و از آنان درباره شرایط مرز بین المللی خسروی و میزان رضایت از خدمات ارائه شده در مرز سؤال کرد.
 
در جریان این بازدید معاونان استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران استانی نیز حضور داشتند.
 
 مرز بین المللی خسروی در استان کرمانشاه قدیمی‌ترین و نزدیک‌ترین مسیر به عتبات عالیات است که چندین قرن سابقه دارد و از قدیم به عنوان دروازه کربلا معروف بوده است.
 
این مرز سه تا هفت درجه از مرزهای جنوبی خنک‌تر است و با تلاش‌های مستمر طی یکی دو سال اخیر با ۲۰ هزار مترمربع سایبان در ۲ طرف مرز، امکان یک تردد مناسب‌تر را ایجاد کرده است.
 
همچنین پارکینگ‌های متعدد، سامانه حمل و نقل از قصرشیرین تا بغداد، حدود ۴۵۰ موکب با امکانات مختلف اسکان و پذیرایی در همین مسیر، از دیگر مزیت‌های این‌ مرز است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار