نائب رییس کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران

تداخل صنفی از پیامدهای راه‌اندازی سامانه خودنویس است

نائب رییس کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران و رییس اتاق اصناف کنگاور تداخل صنفی را از پیامدهای راه‌اندازی سامانه خودنویس دانست و گفت: راه‌اندازی سامانه خودنویس در حوزه ثبت معاملات مسکن بدون زمینه‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، مشاوران املاک را با چالش‌های متعددی روبرو کرده که یکی از آنها، تداخل صنفی است.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸ 12 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، مجید حاتمی روز دوشنبه افزود: پیش از راه‌اندازی سامانه خودنویس معاملات ملکی در دفاتر مشاوران املاک انجام و استعلام مالکیت ملک، توسط مشاوره املاک دریافت می‌شد، لذا امکان تخلف و کلاهبرداری وجود نداشت.

وی اضافه کرد: این در حالیست که اکنون هر فرد می‌تواند با مراجعه به دفاتر خدماتی یا کافی‌نت‌ها که از هیچ‌گونه دانش و تخصصی در حوزه املاک برخوردار نیستند، معاملات خود را ثبت کند.

به گفته وی کافی‌نت‌ها و دفاتر خدماتی علاوه بر دریافت مبالغ هنگفت بابت ثبت معامله در سامانه خودنویس و دریافت کد، هیچ مسئولیتی بابت عواقب و پیامدهای معامله انجام شده نمی‌پذیرند و در نتیجه به نظر می‌رسد که در صورت ادامه این روال، میزان تخلف و کلاهبرداری در حوزه املاک به شدت افزایش یابد.

وی تأکید کرد: اجازه دسترسی عموم مردم به پنل ثبت معاملات ملک بدون هیچ‌گونه نظارت بر معاملات انجام شده، بستر را برای سوءاستفاده افراد سودجود فراهم می‌کند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار