خروج یک هزار و ۷۰۰ کامیون مواکب از مرزهای خسروی و سومار

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از انجام تشریفات گمرکی یک هزار و ۷۰۰ کامیون مواکب و خروج آنها از کشور در مرزهای سومار و خسروی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵ 15 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، علی اصغر عباس زاده با تسلیت ایام اربعین حسینی افزود: خروج مواکب از اول ماه صفر به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین در کشور عراق از مرزهای خسروی و سومار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه انجام تشریفات گمرکی و خروج مواکب و کالای همراه مسافر در مرز خسروی شبانه روزی است از حضور کارکنان گمرکات سومار و کرمانشاه به صورت روزانه تا ساعت ۱۸ برای خدمات رسانی به مواکب داران خبرداد.

عباس زاده ادامه داد: کارشناسان فنی گمرک کرمانشاه نیز روزانه‌ با کار جهادی تا اتمام تشریفات گمرکی تجهیزات و ملزومات موکب داران در محل کار خود حضور دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران و موکب داران در ایام اربعین در اولویت مجموعه گمرکات استان کرمانشاه است، گفت: هم اکنون با توجه به تردد زائران از مرز خسروی فعالیت های تجاری این مرز از ۲۲ مردادماه جاری تا هفتم شهریورماه به منظور تسهیل در تردد زوار انجام نمی شود و سومار به عنوان مرز جایگزین مبادلات تجاری تعیین شده است.

عباس زاده گفت: فعالیت دیگرگمرکات استان طبق روال گذشته در حوزه های تجاری، مسافری و و ترانزیت ادامه دارد ضمن اینکه برای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به زائران تعداد ۴۰ نیروی گمرکی سایر گمرکات به مرز خسروی اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمت به زائران اربعین در گمرک خسروی به صورت شبانه روزی در حال انجام است و در گمرک فرودگاه کرمانشاه نیز با آغاز نخستین پرواز تا اتمام آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است، مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند Y همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد که این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار