اعزام کارشناسان فنی گمرکات استان به گمرک سومار در اربعین

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از اعزام تعدادی از کارشناسان فنی گمرکات استان به گمرک سومار در ایام اربعین و تقویت نیروهای فنی این گمرک در این ایام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲ 12 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، علی‌اصغر عباس‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه مبادلات تجاری و رفت و آمد کامیون‌های حامل کالای تجاری از روز 24 مرداد تا 7 شهریور ماه، با هدف تردد آسان و ایمن برای زائران اربعین در مرز خسروی، بر اساس تصمیم ستاد اربعین استان، به مرز سومار منتقل می‌شود، گمرکات استان به این منظور تعدادی از کارشناسان فنی دیگر گمرکات استان را در این ایام به گمرک سومار اعزام خواهد کرد.

وی عنوان کرد: از آنجا که با جایگزینی مرز سومار به جای مرز خسروی، روند مبادلات تجاری در این مرز افزایشی خواهد شد لذا گمرکات استان کرمانشاه با هدف تسریع در روند انجام مبادلات تجاری در مرز سومار و عدم ایستایی کالاهای صادراتی در آن مرز، تعدادی از کارشناسان فنی دیگر گمرکات خود را به گمرک سومار اعزام خواهند کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: با اعزام نیروهای فنی به گمرک سومار و تقویت بخش فنی این گمرک، نه تنها تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی در این مرز با سرعت بیشتری انجام می‌شود، بلکه ارائه خدمات به موکب دارانی که این مرز را برای خروج تجهیزات و وسایل مواکب خود در نظر گرفته‌اند نیز بدون وقفه و در کوتاهترین زمان میسر خواهد شد.

عباس‌زاده افزود: تا پایان راهپیمایی اربعین حسینی، نیروهای فنی اعزامی، در گمرک سومار حضور خواهند داشت و به انجام فرایند تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی و همچنین ارائه خدمات به موکب داران و خروج تجهیزات و وسایل مواکب آنان خواهند پرداخت.

افزایش نیروی گمرک خسروی در ایام اربعین 

وی گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب تر به زوار ابا عبدالحسین(ع) و همکاری و همراهی با مجموعه کارکنان گمرک خسروی در ارائه خدمات بیشتر و تسهیل و سرعت‌دهی به تشریفات کالاهای همراه مسافر در ایام اربعین، 30 نفر از کارکنان گمرک کرمانشاه از 27 مرداد تا 6 شهریور ماه به گمرک خسروی اعزام می‌شوند.

عباس‌زاده عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده این تعداد از همکاران به سه گروه 10 نفره تقسیم خواهند شد و به صورت دوره‌ای، هر گروه به مدت چهار شبانه‌روز در گمرک خسروی اسکان و به همراه مجموع کارکنان آن گمرک، مشغول ارائه خدمات به زوار اباعبدالحسین(ع) خواهند شد.

وی گفت: گروه اول از همکاران گمرک کرمانشاه، فعالیت کاری خود را از 27 مرداد ماه در گمرک خسروی آغاز و تا 30 مردادماه در آن گمرک ارائه خدمت خواهند کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: با بازگشت گروه اول، گروه‌های بعدی از کارکنان گمرک کرمانشاه براساس زمان بندی انجام شده به ترتیب به گمرک خسروی اعزام خواهند شد تا امور و تشریفات گمرکی کالاهای زائرین را به انجام رسانند.

عباس‌زاده گفت: این شیوه ارائه خدمت کارکنان گمرک کرمانشاه در همراهی و همکاری با کارکنان گمرک خسروی تا دو روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مدیریت و مجموعه گمرکات استان کرمانشاه از کارکنان گمرک کرمانشاه تا کارکنان گمرکات پرویزخان، شیخ صله، شوشمی، سومار و در راس آنها همکاران گمرک خسروی، تمام توان و سعی خود را بکار خواهند گرفت تا زوار ابا عبدالحسین(ع) در مسیر حرکت به سمت کربلا و بازگشت از این سفر معنوی و پر برکت از گمرک خسروی بدون وقفه تشریفات گمرکی کالای خود را به انجام رسانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار