امام جمعه کرمانشاه:

هدف غایی از تحصیل علوم دینی، تبلیغ است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: هدف غایی از تحصیل در حوزه علمیه و فعالیت‌های تحقیقی، پژوهشی و آموزشی، تبلیغ است.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲ 11 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله حبیب الله غفوری در نشست هم‌اندیشی با مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه علمیه خواهران، سرمایه‌گذاری راهبردی است.
 
وی افزود: هدف غایی از تحصیل در حوزه علمیه و فعالیت‌های تحقیقی، پژوهشی و آموزشی، تبلیغ است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با یادآوری اهمیت خودسازی تصریح کرد: خواهرانی که در مدارس علمیه تحصیل می‌کنند ضمن فراگیری علوم دینی خود نیز تربیت می‌شوند و اگر در آینده نیز حتی فرصت تدریس و فعالیت‌های جانبی نداشته باشند، برای خانواده و اطرافیان خود موجب اثرات مثبت هستند.
 
وی سرمایه‌گذاری در حوزه علمیه خواهران را امری ارزشمند خواند و بیان کرد: از آن‌جا که بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند؛ تحصیل در حوزه می‌تواند مربیانی تربیت کند که در جامعه و مربیان نیم دیگر مؤثر باشند.  
 
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: اینکه می‌بینید دشمن روی بانوان سرمایه‌گذاری می‌کند و حتی محور شعارهایشان زن است؛ یعنی حضور بانوان در جامعه آثار زیادی دارد.
 
 غفوری با تأکید بر لزوم حمایت از فعالیت مؤثر بانوان، عنوان کرد: هم حضور، هم فعال‌بودن و هم توجه به خروجی حوزه که افرادی خوب و متخلق و اهل رعایت ارزش‌های الهی باشند، بسیار مهم است و مدیران محترم مدارس علمیه باید به این موارد اهتمام داشته باشند؛ خروجی‌های حوزه می‌توانند هر کدام یک گوهر ارزشمند باشند که هدایتگری بخشی از جامعه را به عهده بگیرند و این جهاد مسلمی است که همانند شهدا باید برای رسیدن به آن فداکاری کنیم.
 
امام‌جمعه کرمانشاه ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران محترم مدارس علمیه خواهران استان، خاطرنشان کرد: کار هدایتگری را به‌عنوان یک تکلیف بدانیم؛ مسائل مادی را خداوند متعال تأمین می‌کند، کار زمین نمی‌ماند و به حول و قوه الهی پیش می‌رود؛ اما هنر تبلیغ به زبان هر قشری و اینکه با مخاطب به اقتضای حال او صحبت شود، نیازمند دقت نظر بیشتری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار