امام جمعه کرمانشاه:

اهمیت رسانه در تبیین وقایع کنونی/باید مراقب فتنه‌های دشمنان باشیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر لزوم اهمیت رسانه در تبیین وقایع کنونی تاکید کرد و گفت باید مراقب تشویش اذهان عمومی توسط دشمن باشیم.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶ 09 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله حییب الله غفوری ظهر امروز جمعه (۱۹مرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با اشاره موانع ازدواج اظهار کرد: هر کس برای ازدواج اقدام کند و تشکیل خانواده بدهد خدا به وعده‌اش عمل  و او را غنی می‌کند، خدا می‌فرماید شما اول امر ازدواج را محقق کنید بعد شما را غنی می‌کنم، مبادا برای مسائل مادی به قول و قرار الهی تردید کنید.

وی با بیان تشریفات و تجملات در امر ازدواج افزود: تجملات و تشریفات که روز به روز با چشم و هم چشمی بیشتر می‌شود برای ازدواج برج است نه خرج، این تشریفات و تجملات پیراهه‌های نامناسبی است که با دست خودمان درست کردیم، چه ضرورتی به عروسی با تجملات فراوان و جهیزه ای بسیار تجملاتی است که زوجین و خانواده ها را زیر بار قرض فراوان ببرد، با لوازم محدود و اکتفا به ضروریات زندگی را شروع کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: مهریه سنگین باعث شومی ازدواج است، دختری که مهریه اش سنگین دارد شوم است، مهریه سنگین بخاطر چشم و هم چشمی آینده جوانان را به خاطر امور غیر واقعی به خطر می‌اندازد و این یک ظلم مشهود است.

وی گفت: الگوهای فضای مجازی مخصوصا پیام‌رسان‌های خارجی با بخش تصاویر و فیلم‌های خیالی و غیر واقعی یک زندگی خلاف واقع و غیر قابل تحقق را ارائه می‌کنند و این ‌ها باعث افزایش سن ازدواج در بین جوانان شده است.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: از خانواده های مذهبی و همه مردم تقاضا دارم از این تجملات و تشریفات که دست‌ساز خودمان است دوری کرده و راه را برای ازدواج جوانان باز کنید.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به توشه آخرت ادامه داد: اشخاصی از بعضی مناطق برای سفر به حج توشه‌ای برنمی‌داشتند و یا اگر برمی‌داشتند وفتی وارد شهر مکه می‌شدند قبل از ورود به مسجدالحرام توشه ها رو بیرون می‌ریختند و می‌گفتند مهمان خدا هستیم، خدا می‌فرماید: برای سفر حج زاد و توشه خود را برمی‌دارید بدانید سفر بزرگتری در پیش است و برای سفر آخرت زاد و توشه تقوا است، واجبات را انجام دهید و محرومات را ترک کنید و به فکر زاد و توشه آخرت باشید.

غفوری ضمن تبریک به خبرنگاران اضافه کرد: در دوران ما که دوران حساسی است رسانه میدان داری می‌کند، نقش کسی که خبر را تهیه و منتشر می‌کند بسیار مهم و ضروری است، یکی از جاهایی که لازم است اهل تقوا باشیم زمانی است که باید خبری را منتشر کنیم و به جامعه اطلاع رسانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: در این ایام عالم فرزانه شهید آیت الله حسن بخشی که شخصیت فاضل و فرزانه را داشت در اثر سکته به رحمت الهی پیوست، ایشان از شاگردان مرحوم آیت الله  طباطبائی و منشا آثار و برکات بودند و در قم شاگردان بسیاری را آموزش می دادند.

وی افزود: در پایان دولت سیزدهم و آغاز دولت چهاردهم هستیم و درخواست من از دولت چهاردهم این است یک اطلاع رسانی مطلوب در خصوص فعالیت‌های انجام گرفته در دولت سیزدهم از جمله امتداد راه آهن از کرمانشاه تا مرز خسروی و از عراق تا عتبات عالیات که به یک بودجه بسیار زیادی احتیاج دارد به انجام رسد و امکان سفر ریلی برای زائرین عتبات فراهم شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: رئیس جمهور که کار دولت خود را شروع کرده است و دشمن در عرصه رسانه ای دست به کار شده و برای ایجاد فضای دو قطبی در جامعه هر چند در انتخابات موفق نشدند، اما امیدشان را از دست نداده اند و به فضای دو قطبی خود را بین طرفداران رئیس جمهور و مخالف هایشان ادامه می‌دهند.

غفوری أضافه کرد: وقتی رئیس جمهور انتخاب شده است باید مردم از او حمایت کنند و این به عنوان تکلیف شرعی و تضعیف دولت خلاف شرع است و جایز نیست. 

وی افزود: باید مراقب بود دشمن با درست کردن بعضی اسامی در پیام‌رسان های خارجی ایجاد اختلاف کنند، حداقل هشت هزار نفر با ده ها عنوان در فضای مجازی مشغول پخش مطالبی است که فکر می‌کنیم دوستان ما پخش کرده‌اند و دل به این امور بسته اند.

نماینده ولایت فقیه در استان در ادامه اضافه کرد: این ایامی است که در آن سالروز جدا شدن بحرین از ایران است، لکه ننگی در تاریخ کشور که رژیم مزدور آمریکا و پهلوی به دستور انگلیس و آمریکا از کشور ما جدا شد و با آن یک کشور کوچک درست کردند و امروز یک پایگاه دریایی آمریکا در آنجا مستقر است و دست کشور ما را خلیج فارس کوتاه کنند.

وی گفت: روز مقاومت اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه نامگذاری شده به جبهه مقاومت تبریک عرض می‌کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار