دبیر ستاد اربعین کانونهای خدمت رضوی کرمانشاه خبرداد؛ 

برپایی سه موکب به نام امام رضا(ع) توسط خادمیاران رضوی در کرمانشاه

دبیر ستاد اربعین کانونهای خدمت رضوی کرمانشاه از برپایی سه موکب به نام امام رضا(ع) توسط خادم یاران رضوی در استان کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰ 08 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سلمان یاوری، عصر امروز (۱۸ مرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سه موکب به نام امام رضا(ع) توسط خادمیاران رضوی استان کرمانشاه برای خدمت رسانی به زائران برپا خواهد شد.

وی افزود: از سوی خادمیاران رضوی استان کرمانشاه یک موکب در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برپا می‌شود که خدمات رسانی و تغذیه و اسکان به زائران اربعین را بر عهده دارد. 

دبیر ستاد اربعین کانونهای خدمت رضوی کرمانشاه تصریح کرد: دومین موکب هم در شهرستان قصرشیرین که آشپزخانه امام رضا(ع) است، برپا خواهد شد و در این موکب سه وعده غذا گرم برای توزیع بین زائران اربعین طبخ می‌شود و این غذاها در این موکب برای توزیع بین زائران به موکب سوم که در منذریه عراق است و توزیع غذا را بر عهده دارد، فرستاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در موکب امام رضا(ع) در اربعین سال گذشته در مجموع ۷۰ هزار پرس غذا برای زائران طبخ شد و پیش بینی می شود امسال طبخ و توزیع غذا در این موکب به ۸۰ هزار پرس برسد.

یاوری عنوان کرد : یک موکب سیار هم در کشور عراق به نام پویش «همه خادم الرضاییم» راه اندازی خواهد شد تا هر خادمیاری  که راهی پیاده روی اربعین می شود با هر تخصصی که دارد به زائران به خدمت‌رسانی کند؛ برای مثال یک پزشک می تواند در صورت تمایل به هر میزانی که بخواهد در موکب های مسیر تردد در کشور عراق به زائران خدمات رسانی کند.

وی اضافه کرد: در کشور بیش از ۹۰ موکب متعلق به آستان مقدس رضوی است و همه مواکب از ۲۳ مرداد تا نهم  شهریور ماه یعنی چهار روز بعد اربعین در کرمانشاه به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

یاوری تشریح کرد: در همه استان های کشور ۸۸۸ چایخانه راه اندازی شده که عمده آنها فعال هستند و در استان کرمانشاه در شهرستان های قصرشیرین، اسلام آبادغرب، سنقروکلیایی، کنگاور و کرمانشاه چایخانه‌های رضوی در حال راه اندازی  هستند که در شهر کرمانشاه در پارکینگ شهرداری و سه راه مسکن چایخانه امام رضا(ع) را داریم که در حال آماده سازی است که کار عمرانی چایخانه پارکینگ شهرداری  تا ۷۰ درصد هم پیش رفته است.  

وی بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در انتشار دستاوردهای آستان قدس رضوی به مردم در استان دارند و ترویج فرهنگ رضوی توسط رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه خدمات کانون‌های خدمت رضوی دارد.

دبیر ستاد اربعین کانونهای خدمت رضوی کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون در استان کرمانشاه بین یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ خادم‌یار داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار