امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد؛

لزوم اهتمام به اشتغال زایی برای جوانان در کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: رسالت بزرگ این است که تا هنگامی‌که حتی یک بیکار در این استان وجود دارد، خواب و آرام و قرار نداشته باشید و بدانید تا وقتی که حتی یک بیکار در جامعه وجود دارد، همان یک نقطه، نقطه آسیب است.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲ 14 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله حبیب الله غفوری در دیدار با مدیرکل و معاونین سازمان فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که وجود دارد؛ بحث اشتغال است، اظهار کرد: استان کرمانشاه از این جهت در شمار استان‌های پرآسیب محسوب می‌شود؛ به این دلیل که از قبل از انقلاب اسلامی عقب‌افتادگی داشته است و به‌دلیل مرزی‌بودن، جنگ تحمیلی این عقب‌افتادگی را مضاعف کرده است؛ پس از جنگ نیز رسیدن به شرایط تثبیت و امنیت کامل زمان زیادی به طول انجامیده است.
 
وی با توجه به اینکه در سه‌ساله دولت سیزدهم با ریاست شهید آیت‌الله رئیسی (رحمةالله‌علیه) نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده است افزود: هنوز درصد بیکاری استان بالا است هنوز و مطالعه آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که غالب مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: به‌ لطف خدا فرهنگ کار، وجدان کار و کارآفرینی در استان وجود دارد؛ اما در سطحی که بتواند پاسخ‌گوی نیازهای استان باشد نیست و باید ارتقا پیدا کند.
 
امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از رشته‌هایی که در این سال‌ها در دانشگاه تدریس و تحصیل شده‌اند، رشته‌هایی هستند که خروجی آن‌ها اصلاً و ابداً زمینه کار در جامعه را ندارند، عنوان کرد: بسیاری از کسانی که در مراکز صنعتی یا در بخش‌های کشاورزی، معدن، گردشگری و نظایر اینها مشغول به کار هستند، تحصیلات غیرمرتبط دارند.
 
وی با ذکر این نکته که رشته‌های موردنیاز استان مطالعه نشده است عنوان کرد: لازم است برای شناسایی رشته‌های تحصیلی مورد نیاز استان، بوم‌شناسی دقیقی صورت بگیرد و مشخص شود که استان دارای چه ظرفیت‌هایی است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان یادآوری اینکه استان کرمانشاه مهم‌ترین استان از حیث آمدوشد زائران عتبات‌عالیات است، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه هم قطب گردشگری تاریخی است و هم گردشگری مذهبی؛ بنابراین باید از این ظرفیت‌‌ها به بهترین شکل ممکن بهره جست؛ تبادلات پایانه مرزی پرویزخان در سال گذشته حتی از بندر شهید رجایی هم بیشتر بوده و رتبه اول کشور را در تبادلات داشته است؛ اما برای استفاده از این ظرفیت چند متخصص تجارت بین‌المللی تربیت شده است؟
 
غفوری با تأکید بر لزوم عقد تفاهم و تقویت هم‌افزایی میان دانشگاه‌های استان و دو مجموعه مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای استان که در مباحث اشتغال و مهارت‌آموزی مسئولیت دارند، بیان کرد: نوجوان ما باید از دبیرستان مسیر خود را انتخاب کند، بعد در دانشگاه ادامه دهد و با مدرک واقعی دانشگاهی نه یک مدرک کاغذی ظاهری، به‌عنوان یک متخصص از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و به میدان کار بیاید. 
 
در پایان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، آموزش مهارت‌آموزی به اقشار مختلف جامعه برای ایجاد اشتغال و زندگی آبرومندانه را از بزرگ‌ترین عبادت‌هایی که امروز می‌شود انجام داد، برشمرد و خاطرنشان کرد: رسالت بزرگ این است که تا هنگامی‌ که حتی یک بیکار در این استان وجود دارد، خواب و آرام و قرار نداشته باشید و بدانید تا وقتی که حتی یک بیکار در جامعه وجود دارد، همان یک نقطه، نقطه آسیب است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار