استاندار کرمانشاه خبر داد؛

عملیاتی شدن بالغ بر ۷۰ درصد مصوبات سفرهای شهرستانی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در هجدهمین سفر شهرستانی خود به گیلانغرب، از عملیاتی شدن بالغ بر ۷۰ درصد مصوبات سفرهای شهرستانی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ 11 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جلسه شورای اداری گیلانغرب که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: توفیق شد امروز در خدمت مردم شهرستان گیلانغرب و مجموعه اداری این شهرستان طبق روال سفرهای شهرستانی مسائل شهرستان را طی جلساتی با حضور مسئولان شهرستانی و استان برگزار کنیم.
 
وی افزود: امروز بازدید از شهرک صنعتی، مجموعه کشاورزی و چند پروژه که باید مفصل‌تر بررسی شود، انجام شد.
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم شهرستان مسائل و مشکلات را بررسی کردیم و تصمیمات اثرگذاری در شورای اداری برای پیشرفت و رشد شهرستان گرفته شد.
 
وی ادامه داد: یکی از نیازهای استان و به تبع آن شهرستان گیلانغرب نیاز به آبرسانی است، امروز شاهد بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲۵ روستای شهرستان گیلانغرب بودیم و آبرسانی به ۸۰ روستای دیگر در مرحله پایانی قرار دارد. 
 
وی تشریح کرد: این جدیت برای آبرسانی به بقیه شهرستان‌ها هم وجود دارد و طرح‌های مربوط به شتاب لازم در حال انجام است، در طول خدمت دولت سیزدهم بیش از ۳۵۰ روستای استان کرمانشاه از تنش آبی خارج شد و به طور متوسط هر سه روز یک روستا از نعمت آب سالم بهره‌مند شد.
 
وی اضافه کرد: میانگین سفرهای شهرستانی بین ۶۵ تا ۷۰ درصد مصوبه داشت و در مقاطع مختلف بررسی انجام شده است، البته بعضی از مصوبات طولانی مدت است مانند مسئله آب که هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان قرارداد تنش‌زدایی که در طی سه سال باید انجام شود و بودجه آن از ابتدا طی سه سال نوشته شده و در طول این مدت جذب و اجرا خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: برخی از مصوبات برای اجرا و به نتیجه رسیدن نیاز به تصمیمات سطح ملی دارد مانند مصوبه اربعین که از اختیار استان خارج است. 
 
صحرایی عنوان کرد: اربعین مزایای فکری معنوی و اعتقادی برای استان دارد و باید آورده مالی و مادی برای استان نیز داشته باشد، در همین راستا مصوب شده که در ورودی شهرهای مسیر اربعین بازارچه‌هایی دایر شود تا با هدایت زائران به داخل شهر شهروندان از برکت وجود آنان بهره‌مند شوند. 
 
صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۷ شهر استان در مسیر اربعین قرار دارند، نیازمندی‌های هر یک از شهرها به وزارت کشور ارسال می‌شود، وزارت کشور هم بر اساس بودجه خود جوابگوی برخی از نیازمندی‌ها است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار