مشایه برای دیدار نور می روند/یاداشت اختصاصی هماخوزستان/مینا فراز

کد خبر: ۱۱۸۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲ 14 August 2024
جمعیتی که گروهی عازم میشوند قصد سفر کرده اند سنتی دیرینه را بجا می‌آورند از پیر و جوان ، زن و مرد حتی خردسالان به این سفر می‌روند مقصدشان بین‌المللی است قصد عزیمت به کشور عراق است نام این حرکت معنوی مشایه است به قصد زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در اربعین حسینی است.
 
 این رویداد با هدف زنده نگه داشتن قیام امام حسین علیه السلام و پیش زمینه ساز برای ظهور حضرت مهدی موعود عج است از اربعین حسینی به عنوان نمادی برای حرکت عمومی شیعیان و مسلمانان جهت فراهم سازی عصر ظهور است امسال دوازدهمین راهپیمایی مشایة الاهواز با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت آغاز شده این پیاده روی بزرگ به سمت پایانه مرزی چذابه جهت خروج از کشور و سفر به کشور عراق است سیل خروشان مردمی ولایت مدار و پیرو امام عصر علم به دوش پرچم سرخ حسینی را بر روی چشمان خود به سوی حرم عشق می‌کشانند .
 
خستگی ، طولانی بودن مسیر، گرمای هوا و ... هیچکدام مانع از حضور پرشور مردم نشده است هر کس حاجت و آرزویی در دل دارد که میخواهد با امام حسین علیه السلام در میان بگذارد دولت جمهوری اسلامی ایران هر ساله جهت خدمات رسانی بهتر به زوار اربعین حسینی تمهیدات مختلفی اندیشیده است تا خیل عظیم مشتاقان زیارت اهل بیت بتوانند بدون دغدغه سفری امن داشته باشند.
 
مواکب خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی شلمچه چذابه در استان خوزستان برپا شده است و موکبداران همه تلاش خود را جهت خدمات رسانی شایسته به زائران امام عشق به کار گرفتند، امکانات مناسب و وسایل بهداشتی و تجهیزات خنک کننده برای استفاده از انبوه جمعیت تدارک دیده شده است.
 
از سوی نهادهای متولی و دستگاه‌های اجرایی خدمات تسهیلات  امکانات متعددی جهت اجرای هرچه باشکوه‌تر آیین راهپیمایی اربعین حسینی که به صورت میلیونی و جهانی برپا می شود، ارائه گردید. امید است این مراسم مذهبی ه با کیفیت‌ترین شکل ممکن اجرا گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار