بیش از یک هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی ۲ پایانه مرزی خوزستان در دست اجراست

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی و تقویت زیرساخت‌ پایانه های مرزی استان چند طرح با اعتبار بیش از یکهزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 04 August 2024

تابناک خوزستان: محسن حق‌نیا یکشنبه در نشست خبری در پایانه مرزی چذابه با بیان اینکه برای تسهیل تردد زائران، طرح‌های متعددی درحال اجرا است اظهارکرد: ۱۸ هزارو ۳۰۰ متر مربع به سطح سایه بان‌های ۲ مرز اضافه شده و امسال نسبت به پایدار سازی سیستم‌های سرمایشی توسط کولرهای ۲ تیکه اقدام شده است.

وی با بیان اینکه امسال اتباع از پایانه مرزی چذابه عبور می‌کنند خاطرنشان کرد: جهت سهولت در تردد اتباع از این پایانه، ۴۶ گیت کنترل گذرنامه در نظر گرفته شده است.

حق نیا با اشاره به اینکه جدیدترین و به روزترین سیستم‌های سامانه ثبت تخلف، نظارت تصویری، تردد شمار و پلاک‌خوان در مسیرهای منتهی به مرزها نصب و راه اندازی شده است ادامه داد: مرکز مدیریت راه های استان خوزستان با تلفن گویا ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو به مسافران و زائران اربعین است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: ۲ سامانه نظارت تصویری، ۶ سامانه پلاک خوان و ۲ دوربین نظارت تصویری درحال نصب و بهره برداری است و بازدید از مجتمع های خدمات رفاهی جزو برنامه های روزانه این اداره کل است و درصورت مشاهده تخلف به بهره بردار اعلام می‌شود تا نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم زائران اربعین در فضایی ایمن و کمترین زمان به مسیر خود ادامه دهند.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان نیز دراین نشست با بیان اینکه طرح‌های حوزه راه از سال گذشته به صورت مستمر درحال انجام است گفت: طرح‌های راهداری در مسیرهای منتهی به مرزها امسال از اواخر فروردین شروع شده و عمدتا به اتمام رسیده است.

رضا میراب زاده بابیان اینکه در ۲ مرز استان ۲۵ کیلومتر جداکننده بتنی نصب شده است اظهار کرد: در راه‌های منتهی به مرزها ۲ هزار کیلومتر خط کشی، نصب ۳۰ هزار علائم و تجهیزات ترافیکی، ۵۴ کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات لکه گیری و بهسازی رویه راه سطح محور اهواز چذابه طول ۶۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

خوزستان با داشتن ۱۹ هزار کیلومتر راه و همچنین برخورداری از صنایع نفتی، پتروشیمی و کشاورزی از استان‌های با اهمیت و حساسیت بسیار بالا در حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده ای است.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار