ارائه خدمات درمانی به حدود ۶۰ هزار بیمار دیابتی در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۵۹ هزار و ۷۵۳ خدمت برای مراقبت بیماران مبتلا به دیابت در این استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 02 January 2023

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری‌نیا ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه سال جاری، تعداد ۱۷ هزار و ۹۵۵ خدمت برای مراقبت افراد پیش دیابتی (افرادی که در معرض ابتلاء به دیابت هستند)، توسط بهورز و یا مراقب سلامت خانه‌های بهداشت و تعداد ۵۹ هزار و ۷۵۳ خدمت برای مراقبت بیماران مبتلا به دیابت، توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۳ برنامه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت و ادغام آن در نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور در مناطق روستایی استان آغاز شد و نتایج حاصل از اجرای این برنامه نشان داد که شیوع دیابت نیز همانند بسیاری از کشورها سیر صعودی دارد.

وی اظهار کرد: در برنامه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت، بیماران دیابتی در سطح روستاها شناسایی، کنترل و درمان می‌شدند ولی در طرح جدید تحت عنوان «پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مربوط به آن» در قالب برنامه ارزیابی میزان احتمال خطر ۱۰ ساله بروز سکته‌های قلبی و مغزی کشنده و غیرکشنده که از سال ۱۳۹۶ در نظام شبکه بهداشت و درمان مناطق شهری و روستایی استان ادغام شد، خدمات شناسایی، کنترل و درمان بیماری به تمامی مردم ارائه می‌شود.

بختیاری‌نیا با اشاره به این موضوع که هدف کلی این برنامه جلوگیری از افزایش بیشتر چاقی و دیابت است، گفت: تفاوتی که این طرح با اقدامات قبل از نظام بهداشتی دارد، شناسایی افراد قبل از ابتلاء به بیماری است که به دنبال آن اقدامات آموزشی، مشاوره و تجویز دارو برای آنها صورت می‌گیرد تا مانع از ایجاد یا پیشرفت بیماری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار