ناظر گمرکات کرمانشاه خبر داد؛

سیر صعودی صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه در چهار ماهه ابتدایی سال جاری

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از سیر صعودی صادرات کالاهای خروجی از گمرکات مرزی استان کرمانشاه در چهار ماهه نخست سال جاری، مانند ماه‌های گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸ 03 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، علی‌اصغر عباس‌زاده ضمن اعلام سیر صعودی صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال‌جاری یک میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۲۲۶ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار تن از گمرکات مرزی استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش، رشدی ۲۴ درصدی را داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از این مقدار کالای صادراتی خروجی، گمرک خسروی کرمانشاه با ۳۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کالا به وزن  ۵۳۸ هزار و ۸۸۸ تن، بیشترین حجم کالای صادراتی خروجی از مرزهای استان را به خود اختصاص داده و توانسته است جایگاه نخست را که تا پیش از این متعلق به گمرک پرویزخان کرمانشاه بود، کسب کند.

عباس‌زاده اضافه کرد: سهم گمرک پرویزخان کرمانشاه از خروج کالای صادراتی در این مدت  ۳۴۹ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار کالا به وزن ۸۷۰ هزار و ۷۸۵ تن است.

وی ادامه داد: حجم کالای صادراتی از گمرک سومار در چهار ماهه نخست سال‌جاری ۳۲۲ میلیون و ۵۱۶ هزار دلار کالا به وزن ۵۵۳ هزار و ۶۰۷ تن و سهم گمرک شیخ صله در این مدت به ترتیب ۱۲۲ میلیون و ۴۷ هزار دلار به وزن ۱۷۴ هزار تن و گمرک سوشمی ۱۷ میلیون دلار به وزن ۹۵ هزار تن است.
  
وی در پایان خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان، میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف، است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار