سفر بیش از ۱۹۱ هزار زائر اربعین با وسایل حمل و نقل عمومی به سمت مرزهای خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: از ابتدای ماه صفر با شروع مراسم اربعین حسینی تا روز جمعه دوم شهریورماه تعداد ۱۹۱ هزار ۸۴۵ زائر اربعین حسینی از نقاط مختلف کشور با وسایل حمل و نقل عمومی به مرزهای خوزستان عزیمت کردند.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ 24 August 2024

تابناک خوزستان: محمد جولانژاد افزود :از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته سهم مرز شلمچه از حمل و نقل عمومی در جابجایی زائران به مرز ۲۱ درصد از کل تردد این مرز است.

وی اظهار کرد: تعداد سفر اتوبوسی مورد نیاز جهت جابجایی زائرانی که هنوز از کشور عراق برنگشتند یک هزارو ۴۵۹ سفر است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مسافری که از سایر نقاط کشور به مرز شلمچه از ابتدای طرح تا روز گذشته با حمل و نقل عمومی منتقل شدند ۱۶۶ هزارو ۲۷۳ نفر می‌باشد گفت: تعداد سفر اتوبوسی انجام شده از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته از سایر نقاط کشور به سمت شلمچه ۶ هزارو ۵۱۸ سفر می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه و تعداد مسافر اتوبوسی جابجا شده از ابتدای طرح تا روز گذشته به سمت مرز شلمچه ۱۶۵ هزارو ۷۲۰ نفر می‌باشد ادامه داد: تعداد مسافر اتوبوسی انجام شده از مبدا شلمچه به سایر نقاط کشور ۲ هزارو ۸۹ سفر می‌باشد.

جولانژاد با بیان اینکه تعداد ۳۶۶ هزارو ۲۵۱ زائر اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر به سمت مرز چذابه عزیمت کردند گفت: این تعداد مجموع سفر زائران ایرانی و اتباع می‌باشد.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۵ هزارو ۵۷۲ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز چذابه عزیمت کردند اظهار کرد: این تعداد مسافر معادل ۱۰ درصد سهم تردد زائران اربعین در مرز چذابه می‌باشد که از حمل و نقل عمومی استفاده کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به حضور تعداد ۸۹ هزارو ۳۶۸ زائر در کشور عراق از مرز چذابه تصریح کرد: تعداد سفر اتوبوسی مورد نیاز برای جابجایی ۹۳ هزارو ۶۶۸ نفر از این پایانه ۳۴۴ سفر می‌باشد.

جولانژاد افزود: تعداد یک هزارو ۱۰ سفر اتوبوسی به سمت مرز چذابه انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مسافر جابجا شده از اقصی نقاط کشور به سمت مرز چذابه ۲۵ هزارو ۵۷۲ نفر است خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی تعداد چهار هزارو ۶۷۵ مسافر در قالب ۴۵۲ سفر انجام شده است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون تردد ۴۸۹ هزارو ۷۹۰ زائر اربعین حسینی از ۲ پایانه مرزی استان خوزستان ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار