معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز خبر داد:

انجام بیش از ۴ هزار ماموریت اورژانس در چذابه/ خدمات‌رسانی به بیش از ۵۳۰۰ بیمار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از خدمات‌رسانی درمانی به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ بیمار در درمانگاه مرزی چذابه از ابتدای طرح اربعین تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ 24 August 2024

تابناک خوزستان: دکتر میثم معزی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در ۱۴ روز استقرار در مرز چذابه اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ابتدای طرح اربعین ۴ هزار و ۷۳ ماموریت اورژانسی انجام داده است که از این میان، ۳ هزار و ۵۶۴ بیمار به صورت سرپایی در محل درمان و ۵۰۹ بیمار به مراکز درمانی منطقه اعزام شدند.

وی افزود: همچنین یک ماموریت توسط اورژانس هوایی استان خوزستان به منظور انتقال یک مصدوم از مرز چذابه به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز انجام شد.

معزی ادامه داد: این ماموریت‌ها شامل ۲۳۷ مصدوم حادثه ترافیکی، ۸۹۶ مورد گرمازدگی، ۴۰۲ مورد مشکل گوارشی، ۱۷ مورد اورژانس زنان، ۱۹۷ مورد بیمار قلبی، ۲۴۸ مورد با مشکل تنفسی و ۲ هزار و ۷۶ مورد سایر ماموریت‌ها بود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط درمانگاه مرزی چذابه و سالن سرد بیان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۳۷۲ نفر به درمانگاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۰ به مراکز درمانی و بیمارستان‌های پشتیبان منطقه اعزام شدند. ۵ هزار و ۳۳۲ نفر هم در محل تحت درمان قرار گرفتند و ترخیص شدند. همچنین ۷۱۶ نفر به سالن‌های سرد مستقر در پایانه مرزی چذابه مراجعه کردند که تمامی موارد به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت و ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در این مدت ۱۷ مصدوم حادثه ترافیکی، ۷۳۲ مورد با مشکل گرمازدگی، ۶۰۳ مورد با مشکل گوارشی، ۱۲ مورد اورژانس زنان، ۱۹۶ مورد با مشکل قلبی، ۳۰۴ مورد با مشکل تنفسی و ۳ هزار و ۵۰۸ مورد با سایر مشکلات به درمانگاه مرزی چذابه مراجعه کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات توسط اورژانس بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز افزود: در ۱۴ روز گذشته اورژانس بیمارستانی ۶۳۶ مراجعه‌کننده، ۵۵۶ درمان به صورت سرپایی و ترخیص، ۷۲ بستری عادی و هشت بستری ویژه داشته است.  

معزی گفت: تیم‌های اعزام شده به پایانه مرزی چذابه با آماده‌باش کامل تا پایان مراسم اربعین به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی می‌پردازند.

 

برچسب ها: اربعین ، درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار