کد خبر: ۹۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 09 September 2015
استاندار گیلان خواستار دریافت تسهیلات اشتغالزایی دستگاه‌ها از مرکز شد و گفت: تکلیف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از تسهیلات اشتغالزایی در کشور مشخص شود.
خبرگزاری فارس: تکلیف اداره کار گیلان از تسهیلات اشتغال کشور مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با تاکید براینکه مدیران دستگاه‌ها باید بتوانند مطالبات خود از مرکز را دریافت کنند، اظهار کرد: سال گذشته اصفهان سه برابر گیلان تسهیلات دریافت کرده‌است.

وی به نامه اعتراض خود به مرکز اشاره کرد و افزود: اکنون این اعتراض را به مرکز داریم و حقوق سال گذشته گیلان را طلب می‌کنیم.

نجفی با اشاره به سفر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گیلان، بیان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رونق صنعت فرش‌بافی در استان تاکید بسیاری کرده‌است.

استاندار گیلان تصریح کرد: وقتی کشور و وزیری علاقمندی به اشتغالزایی در گیلان دارد نمی‌توانیم 100 هکتار از اراضی سبز استان را تحت شعاع یک کارخانه قرار دهیم و هزاران میلیارد تومان صرف آن شود تا یک‌هزار نفر در قالب صنایع سنگین بخواهد اشتغال ایجاد کند.

وی فرش‌بافی را بهترین صنعت برای اشتغالزایی در گیلان عنوان کرد و گفت: استعداد خوبی برای رونق صنعت فرش‌بافی در استان وجود دارد.

نجفی با بیان اینکه موضوع مذکور تکلیف اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان را نفی می‌کند، خاطرنشان کرد: سهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از سهم اشتغالزایی کشور به سرعت مشخص شود.

استاندار گیلان خواستار مشخص شدن سهم استان از تسهیلات پرداختی بانک‌ها شد و اظهار کرد: مدیران تا داد و فریاد نداشته باشند، خیال‌شان راحت باشد، در مرکز توجهی نمی‌شود.

وی متذکر شد: اگر نرخ اشتغال گیلان در کشور دوم یا هجدهم باشد فرقی نمی‌کند و زمانی که مقام دوم بیکاری در کشور را داشتیم سهم استان را کمتر کردند و سهم استان در سال گذشته ضایع شده‌است.

*گیلان 1800 متقاضی تسهیلات فرش‌بافی دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جلسه مذکور به وجود یک‌هزار و 800 نفر متقاضی دریافت تسهیلات فرش‌بافی در استان اشاره کرد و گفت: سهمیه‌ای که برای گیلان در نظر گرفته شده، کم است.

علی منتظری با بیان اینکه نمی‌توانیم پاسخگوی پرداخت تسهیلات به تمام متقاضیان فرش‌بافی در گیلان باشیم، اظهار کرد: مبلغ یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان فرش‌بافی استان اختصاص داده‌شد و نمی‌توانیم به بسیاری از شهرستان‌ها امکانات بدهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار