کد خبر: ۱۱۷۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱ 15 June 2024

وضعیت صنایع در گیلان امیدوارکننده استوضعیت صنایع در گیلان امیدوارکننده استوضعیت صنایع در گیلان امیدوارکننده است

تابناک/گیلان وزیر صمت با بیان اینکه تولید فرمانده واحد می‌خواهد و باید همه گوش به فرمان باشند، گفت: وضعیت برخی صنایع در گیلان امیدوار کننده است و این مسیر باید ادامه دار باشد به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
عباس علی آبادی امروز در دیدار با فعالان اقتصادی استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: گیلان یکی از ظرفیت‌های کشور در ابعاد محیط زیستی است و از همه صنعتگران می‌خواهم به محیط زیست احترام بگذارند.
علی آبادی با بیان اینکه تولید، فرمانده واحد می‌خواهد و همه گوش به فرمان باشند، گفت: وزارت صمت فرماندهی تولید را برعهده دارد، در وزارت صمت منتظر احدی برای حل مسئله نیستیم، صنعتگران می‌توانند مسئله تولید را با کمک مردم و تلاش و پشتکار حل کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دیگر کشورها مردم با پرداخت مالیات به دولت‌ها کمک می‌کنند، تصریح کرد: معتقدیم باید مسیر تولید را باز کنیم تا آنها راه خود را بیابند.
وی با اشاره به چند نرخی بودن ارز، گفت: چند نرخی بودن ارز مشکل اصلی است، لایه به لایه این ارزها می‌تواند فسادزا باشد. وام ارزی به هر میزان قابل پرداخت است و دریافت این وام ارزش آفرین است.
علی آبادی با بیان اینکه دانش بنیان‌ها در تخصیص ارزی مشکلی نخواهند داشت، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دستی در تخصیص ارز مشکلی ندارند.
وزیر صمت با اشاره به قطعی برق برخی صنایع و تولید افزود: قطعی برق صنایع منجر به تعطیلی تولید می‌شود. صنایع پر مصرف در انرژی باید نسبت به مدیریت مصرف اهتمام ویژه داشته باشند؛ هوشمندسازی صنایع به کنترل و مدیریت مصرف انرژی کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه برای عبور از بنزین باید سراغ ماشین برقی برویم، گفت: روزانه ۱۴۰ میلیون دلار بنزین مصرف می‌کنیم، لذا ماشین‌های برقی می‌توانند جایگزین مناسبی برای کاهش مصرف بنزین باشند و انرژی آنها از همه جا تامین می‌شود.
علی آبادی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از برخی صنایع در گیلان گفت: وضعیت برخی صنایع در گیلان امیدوار کننده است و این مسیر باید ادامه دار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار