کد خبر: ۱۱۷۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 09 June 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان، حامد دائمی عصر شنبه با همراهی حجت الاسلام والمسلمین قربان پور مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این نهاد و معاون پشتیبانی با حضور در دیدار با مدیرکل محیط زیست گیلان ضمن تبریک هفته محیط زیست، توجه اظهار کرد: توجه به مناطق محروم و خصوصاً مناطق روستایی از آرمان‌های بلند امام راحل و نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال مهم‌ترین شاخص‌های اجرای طرح هادی روستایی است، افزود: بسیاری از روستاها در گذشته امکانات کافی و لازم را برای زندگی نداشتند اما در حال حاضر زیرساخت‌های اولیه در این مناطق ایجاد شده و توسعه روستایی از طریق ایجاد بستر و زمینه‌های مناسب از اهداف اصلی بنیاد مسکن است زیرا بدون توسعه روستایی توسعه کشور امکان پذیر نیست.

دائمی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در روستاهای استان افزود: بنیاد مسکن به عنوان متولی تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها تلاش دارد تا با تعامل مدیران کل دستگاه‌های اجرایی درجهت توسعه و تقویت روستاها قدم بردارد.

ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در ساخت و سازها

«حمزه عشوری» مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اهمیت مسائل محیط زیستی برای زندگی بشر اظهار کرد: نوع ارتباط انسان و طبیعت موجب بروز چالش‌ها و بحران‌هایی شده که تبعات نامناسبی برای زندگی انسان پدید آورده است.

عشوری گفت: در شهرسازی و صنعت ساختمان سازی باید موضوعات مرتبط با محیط زیستی دیده شود که در غیر این صورت در آینده افرادی که در مناطق جدید سکونت خواهند داشت با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

وی افزود: در حوزه ساخت و ساز معتقدیم از روش برپایی کارگاه ساختمانی تا موارد طراحی و مصالحی که برای ساخت مورد استفاده قرار می‌گیرد باید توجه به ابعاد زیست محیطی را در نظر داشت.

 

گفتنی است، در پایان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اهدای لوح و هدیه از زحمات مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تقدیر قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار