مدیر عامل توزیع برق گیلان؛
صادقی گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۵۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ 08 June 2024

الگوی مصرف برق خانگی در گیلان تا ۴۵۰ کیلووات ساعت تعیین شده استالگوی مصرف برق خانگی در گیلان تا ۴۵۰ کیلووات ساعت تعیین شده است

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان مسعود صادقی خمامی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بهمراه جمعی از مدیران و کارکنان این شرکت ضمن برپایی میز خدمت و پاسخگویی به مردم و نمازگزاران در مصلی شهرستان رشت، بعنوان سخنران پیش از نماز جمعه حضور یافت و به تشریح برنامه‌های صنعت برق برای گذر از پیک تابستان و راهکارهای مدیریت مصرف برق برای نمازگزاران پرداخت

صادقی در ابتدا ضمن تشکر از فرصت فراهم شده اظهار داشت: در راستای عملیاتی‌سازی برنامه‌های ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق تدوین شده توسط وزارت نیرو تلاش می‌شود از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی استان گیلان برای بسط آموزه‌های مدیریت مصرف برق استفاده شود.

مدیر عامل توزیع برق گیلان افزود: ما در کشور و استان گیلان مردم متدین و با ایمانی داریم و لزوم تبیین مدیریت مصرف صحیح انرژی به عنوان عمل صالح در جامعه ضرورت پیدا می‌کند و این رفتار مسئولانه موجب صرفه جوئی اقتصادی و کمک به سبد خانوار و متعاقبا هم افزائی اجتماعی و حفظ محیط زیست خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش تمامی کارکنان صنعت برق کشور تامین برق پایدار در تمام طول سال است و همراهی مردم نقشی پررنگ در این زمینه دارد.

صادقی گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۵۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های صنعت برق برای مدیریت مصرف همگی مشوق محور هستند و مشترکان درصورت رعایت الگوی مصرف تا ۲۰ برابر پاداش دریافت خواهند کرد.

صادقی به طرح‌های مهم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: «با انرژی» بزرگترین پویش اطلاع‌رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان است که از سوی صنعت برق اجرایی می‌شود و همه مردم ایران را با ارائه مشوق‌های متنوع صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و… در بر می‌گیرد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۱ الی ۱۷ و در شب ۱۸ الی ۲۳ می‌باشد و مشترکین محترم می‌توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی‌های موجود مبنی بر گرمای شدید هوا در تابستان و از طرفی مسافرپذیر بودن استان، انتظار داریم نیاز مصرف برق در استان افزایش یابد و بدیهی است که مدیریت مصرف مناسب‌ترین راه برای جلوگیری از مشکلات در حوزه برق می‌باشد.

مدیر عامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه‌های منعقد شده با صنایع استان، مقرر شده تا ساعات مصرف این دسته از مشترکان به ساعات غیرپیک و تعطیلات منتقل شود که این موضوع شایسته تقدیر و بسیار تاثیر گذار در مدیریت بار مصرف استان است.

وی اضافه کرد: مشوق‌های بسیار خوبی از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر برای مشترکان کشاورزی درنظر گرفته شده که اگر در بمدت پنج ساعت در ساعات پیک، پمپ‌های چاه آب کشاورزی را خاموش کنند در باقی ساعات شبانه روز از برق رایگان برخوردار خواهند شد.

صادقی تاکید کرد: براساس دستورالعمل وزارت نیرو ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان می‌بایست ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال گذشته کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات میباشد که از ابتدای سال و براساس رصد دقیق صورت پذیرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این بخشنامه را رعایت نکنند قطع خواهد شد.

وی در پایان به برخی پروژه‌های مهم در دست احداث توزیع برق گیلان اشاره کرد و افزود: برکناری شبکه‌های فرسوده و جایگزین کردن آن‌ها با کابل خودنگهدار، احداث فیدرهای فشار متوسط در برخی نقاط پرمصرف استان، اجرای پروژه‌های افزایش تاب آوری، طرح بزرگ هوشمندسازی بمنظور رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری مصرف، احداث کلید‌های هوشمند پست‌های برق و… گوشه‌ای از فعالیت‌های جاری شرکت به منظور تامین برق پایدار مشترکان است.گفتنی است در حاشیه مراسم پرفیض نمازجمعه شهر رشت ضمن برپایی میز خدمت و پاسخگویی به مردم؛ بروشورهای تهیه شده توسط روابط عمومی شرکت توزیع برق استان گیلان با محتوای معرفی و تشریح راهکارهای مصرف بهینه برق خانگی بین نمازگزاران توزیع شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار