کد خبر: ۱۱۷۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶ 11 June 2024

مرحله سوم آب‌گذاری در کانال‌های شبکه آبیاری سد سفیدرود در حال انجام استمرحله سوم آب‌گذاری در کانال‌های شبکه آبیاری سد سفیدرود در حال انجام استمرحله سوم آب‌گذاری در کانال‌های شبکه آبیاری سد سفیدرود در حال انجام استمرحله سوم آب‌گذاری در کانال‌های شبکه آبیاری سد سفیدرود در حال انجام است

تابناک/گیلان مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: هم‌اکنون مرحله سوم آب‌گذاری در کانال‌های شبکه آبیاری سد در حال انجام است و تا چهار روز آینده ادامه داد و پس از آن به مدت چهار روز قطع می‌شود.

وحید خرمی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به آخرین وضعیت سد سفیدرود، اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذخیره سد به ۶۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه نوبت‌بندی رهاسازی آب سد طبق برنامه در حال انجام است، افزود: هم‌اکنون مرحله سوم آب‌گذاری در کانال‌های شبکه آبیاری سد در حال انجام است و تا چهار روز آینده ادامه دارد و پس از آن به مدت چهار روز قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان یکی از چالش‌ها در سطح شبکه آبیاری سد را اراضی انتهای شبکه دانست و ادامه داد: از آبگیری اراضی انتهای شبکه اطمینان حاصل خواهیم کرد تا به همه شالیزارها آب برسد.

خرمی با اشاره به تاخیر برخی از کشاورزان در نشاء اراضی و نیاز آبی بالا در این روزها، تاکید کرد: از کشاورزان اراضی بالادست انتظار داریم اجازه دهند که آب به اراضی پایین دست برسد، زیرا اراضی پایین دست زهکش آبخور هستند و اول باید اراضی بالادست آب بگیرند تا آب به اراضی پایین دست برسد.

وی با بیان اینکه سومین سال خشکی و کم بارشی را تجربه می کنیم، گفت: تقویم زراعی و نوبت بندی رهاسازی آب سد را در سال‌های گذشته با کشاورزان تمرین کردیم و این روش ادامه دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان حجم ذخیره سد را همانند سال گذشته دانست و متذکر شد: با رعایت نوبت‌بندی‌ها تا پایان کشاورزی مشکلی نخواهیم داشت؛ در حال حاضر هیچ چاه و تجهیزات و ایستگاه پمپاژی خاموش نیست و تا پایان کشاورزی در مدار خواهند بود.

فرماندار رودسر:

کارگاه پروژه سد پلرود تا ۱۵ روز آینده فعال می شود

 

تابناک/گیلان فرماندار رودسر، از بازگشت به کار کارگران پروژه سد پلرود تا ۱۵ روز آینده خبر داد و گفت: مقرر شد که ظرف هفته آینده شاهد فعالیت مجدد پروژه باشیم و پیمانکار مکلف شد تا مقدمات فعالیت پروژه را فراهم کند به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

محمد حیدری امروز، ۲۱ خردادماه در حاشیه بازدید بازرس کل استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از پروژه سد پلرود در شهرستان رودسر در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به آخرین تصمیمات گرفته شده درباره این سد، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات و پیگیری‌های استاندار گیلان مبنی بر تسریع در فعال شدن پروژه سد پلرود، جلسات متعددی را برگزار کردیم.

وی بازدید امروز را در راستای گزارشات ارسالی فرمانداری شهرستان رودسر به استانداری دانست و افزود: بازرس کل استان به همراه سایر مدیران مربوطه، از محل سد و معادن قرضه و روستاهای بالادست که در مخزن سد واقع شده اند، بازدید به عمل آورد.

فرماندار رودسر با اشاره به بررسی مباحث اجتماعی و فنی و مدیریتی و ساختاری پیرامون پروژه، تصریح کرد: خوشبختانه نتایج خوبی به دست آمد و مقرر شد که ظرف هفته آینده شاهد فعالیت مجدد پروژه باشیم و پیمانکار مکلف شد تا مقدمات فعالیت پروژه را فراهم کند؛ همچنین نیازهای پروژه با مساعدت بازرس کل استان ظرف ۱۵ روز آینده برطرف خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه با مساعدت بازرسی استان شاهد رفع کامل موانع و ناهمواری ها در مسیر اجرای پروژه خواهم بود، گفت: امیدواریم در ماه های آینده شاهد شدت گرفتن روند فعالیت باشیم و طبق برنامه زمان بندی جلو برویم.

وی با اشاره به پیش بینی و تامین اعتبارات لازم، از تخصیص یک فقره اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر را از محل تملک دارایی های استانی پیش بینی کردیم و موافقت نامه‌ها در آستانه مبادله بوده و با تزریق این اعتبار، بخش اعظمی از مشکل پیمانکار حل می شود.

فرماندار رودسر با بیان اینکه مردم از شرکت آب منطقه‌ای و شرکت سپاسد انتظار دارند که به پروژه سد پلرود بیش از گذشته توجه شود، تاکید کرد: ساختمان سد پیشرفت ۸۴ درصدی دارد و شاهد درصدی از پیشرفت در مابقی پروژه های مرتبط با سد هستیم لذا کارگران مورد نیاز تا ۱۵ روز آینده به کار بر می گردند.

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تعطیل شدن پروژه سد پلرود طی ماه های قبل، عنوان کرد: جلسه ویژه را در وزارت نیرو برگزار و موانع پروژه را بررسی کردیم .

وی یکی از موانع پروژه را تملک اراضی و ساختمان ها دانست و تصریح کرد: اعتبارات لازم را پیش بینی کردیم و پرداخت ها را انجام دادیم، اما تملک انجام نشده است که امروز تعیین تکلیف شد.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به قطع درختان در مسیر جاده جایگزین، تصریح کرد: کارهای مقدماتی را در یک بازه زمانی انجام خواهیم داد تا پیمانکار فعالیت خود را آغاز کند.

فکور پیشرفت کل پروژه را ۵۶ درصد دانست و بیان کرد: سازه سد دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصدی است، اما باید تملک اراضی و جاده جایگزین و تاج سد را تکمیل کنیم که نیازمند اعتبار است و لذا تا کمتر از یک ماه آینده کارها را آغاز می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار