کد خبر: ۱۱۷۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸ 15 June 2024

راه آهن رشت – انزلی – آستارا یکی از شانس‌های بزرگ تُجّار و بازرگانان استراه آهن رشت – انزلی – آستارا یکی از شانس‌های بزرگ تُجّار و بازرگانان استراه آهن رشت – انزلی – آستارا یکی از شانس‌های بزرگ تُجّار و بازرگانان استراه آهن رشت – انزلی – آستارا یکی از شانس‌های بزرگ تُجّار و بازرگانان است

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان وزیر صمت در سفر امروز خود به گیلان ابتدا با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

عباس علی آبادی در این دیدارگفت: ایران با کشور‌های آسیای میانه موافقت نامه تجارت آزاد دارد و بهره برداری از این مسیر ریلی، فرصت بسیار خوبی برای بازرگانان و تجار ایرانی است تا کالا‌های خود را به این کشور‌ها صادر و کالا‌های مورد نیاز را با هزینه کمتر خریداری و وارد کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه گیلان استان کشاورزی و گردشگری است، افزود: برای اجرای طرح‌های تجاری و اقتصادی که نیاز به استفاده از زمین دارد، باید الزامات رعایت شود و بیشتر به سمت صنایع «های تک» برویم که نیاز کمتری به اِشغال فضا دارد.

وی با اشاره به اینکه گیلان جزو معدود استان‌هایی است که در زمینه تولید برق مشکل ندارد، گفت: قرار است مصرف برق در هر استان به همان استان واگذار شود تا بتواند بر اساس نیاز‌ها و شرایط منطقه خود، مصرف برق را مدیریت و صرفه جویی کند و نیاز به دیسپاچینگ و مداخله تهران نباشد.

استاندار گیلان با خیرمقدم حضور وزیر صمت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور با اشاره به احیای بخش اعظمی از واحد‌های تولیدی در گیلان اظهار کرد: احیای ۲۷۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در مدت دوران کوتاه خدمت دولت سیزدهم در گیلان حاصل تلاش شهید آیت الله رئیسی برای حفظ سرمایه‌های ملی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی وگردشگری در استان بود.
عباسی با اشاره حمایت و اعتماد دولت شهید رئیسی به جوانان گفت: در ۳ سال گذشته با حمایت از جوانان و نخبگان گیلانی شرکت‌های دانش بنیان از ۵۴ واحد به ۸۶ واحد رسید.
گفتنی است، افتتاح ۲ پروژه صنعتی، بازدید از شهرک صنعتی رشت و نشست صمیمانه با فعالان اقتصادی شورای هم‌خانواده صمت از جمله برنامه‌های سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار