کد خبر: ۱۱۷۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ 10 June 2024

تابناک/گیلان وزیر جهاد کشاورزی گفت: حوزه شیلات نه فقط در بخش کشاورزی، بلکه در اقتصاد کشور یکی از حوزه‌هایی است که بهترین فرصت، ظرفیت و استعداد را برای سرمایه‌گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و توسعه صنایع می‌تواند به همراه داشته باشد به گزارش تابناک گیلان.

محمدعلی نیکبخت امروز یکشنبه ۲۰ خردادماه در آئین رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی و میگو در سواحل شمال و جنوب کشور که به صورت‌ نمادین در مصب رودخانه پل‌رود کلاچای رودسر گیلان برگزار شد، طی ارتباط تصویری با این مراسم اظهار کرد: این اقدام برای تجدید و توسعه ذخائر می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و مورد توجه ما قرار دارد.

نیکبخت تاکید کرد: حوزه شیلات نه فقط در بخش کشاورزی، بلکه در اقتصاد کشور یکی از حوزه‌هایی است که بهترین فرصت، ظرفیت و استعداد را برای سرمایه‌گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و توسعه صنایع می‌تواند به همراه داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح‌ها و فرصت‌هایی که در حوزه شیلات وجود دارد زود بازده است و می‌تواند در امنیت غذایی، اشتغال و کنترل تورم نقش داشته باشد، تصریح کرد: مخصوصا در حوزه آبزی‌پروری می‌توانیم سهم تولیدات شیلاتی را حداقل به ۱۰ درصد کل تولیدات کشاورزی برسانیم و با همتی که در مردم، صیادان و صاحبان مشاغل در حوزه شیلات وجود دارد، این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: تحقق این مسئله با کمک مؤسسات علمی مخصوصاً شورای راهبردی نیروی تحقیقاتی شیلات که در وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفته، موسسه علوم تحقیقات شیلات، دانشگاه‌های کشاورزی که بخش‌های شیلاتی دارند، نخبگان، جوانان و صاحبان سرمایه تحول بزرگ رخ خواهد داد.

نیکبخت با بیان اینکه در سال جهش تولید هستیم، گفت: دریای خزر و رودخانه‌هایی که در منطقه شمال وجود دارد به مثابه یک استخر بسیار بزرگ است، در این سال با مشارکت مردم و با نگاه مشارکتی باید به سمت این برویم تا مشاغل صید و صیادی و آبزی‌پروری را توسعه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نباید ساحل نشینان ما حتی احساس کنند که بیکار هستند و شغل و یا وضع درآمدی خوبی ندارند، تصریح کرد: با این همه نعمتی که خداوند در سواحل به ما داده از جمله رودخانه‌های دائمی و فصلی و سواحلی که در اختیار ما هست باید ساحل نشینان بهترین وضعیت اقتصادی را در کشور داشته باشند و بتوانند در این حوزه نقش آفرینی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار