کد خبر: ۱۱۷۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳ 15 June 2024

لنگرود شهر گردشگری معرفی می شود/ بندر چمخاله در آستانه افتتاحلنگرود شهر گردشگری معرفی می شود/ بندر چمخاله در آستانه افتتاحلنگرود شهر گردشگری معرفی می شود/ بندر چمخاله در آستانه افتتاحلنگرود شهر گردشگری معرفی می شود/ بندر چمخاله در آستانه افتتاح

تابناک/گیلان فرماندار لنگرود، تالاب کیاکلایه را مرکز ثقل گردشگری، فضایی برای تامین آب زراعی و زیست بوم پرندگان و آبزیان دانست و گفت: برای تعرفه لنگرود به عنوان شهر گردشگری برنامه داریم به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
محمدرضا جلالی امروز، ۲۳ خردادماه در نشست با هنرمندان صنایع دستی شهرستان لنگرود، با اشاره به ظرفیت های گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: برای ۱۳۰ هکتار از تالاب ۶۰۰ هکتاری کیاکلایه سند دریافت کردیم و به زودی لایروبی این بخش را آغاز می کنیم و با سرعت پیش می بریم.
وی تالاب کیاکلایه را مرکز ثقل گردشگری، فضایی برای تامین آب زراعی و زیست بوم پرندگان و آبزیان دانست و افزود: به زودی کمربندی ۳۵ متری حاشیه تالاب با حضور سرمایه گذاران احداث می شود که فرصتی ارزشمند برای مردم و گردشگران است.
فرماندار لنگرود همچنین بر راه اندازی بازارچه صنایع دستی در محدوده تالاب تاکید کرد و گفت: پل خشتی لنگرود از دیگر ظرفیت های گردشگری در این شهرستان بوده و به دنبال احیای رودخانه شهر هستیم.
جلالی، از آزادسازی اراضی حاشیه پل خشتی و جمع آوری مشاغل مزاحم با هدف رونق گردشگری خبر داد و اضافه کرد: برای تعرفه لنگرود به عنوان شهر گردشگری برنامه داریم.
وی با بیان اینکه شهرداری به تنهایی توان مدیریت پسماند را ندارد، خاطرنشان کرد: وظیفه آحاد جامعه کاهش تولید زباله است.
فرماندار لنگرود در ادامه به در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در سه ساله دولت سیزدهم فقط در شهرستان لنگرود بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده که نشان دهنده خدمات دولت در این شهرستان است.
وی با اشاره به مواجهه استان با سومین سال متوالی کم آبی و خشکی، تاکید کرد: شهرستان لنگرود ۹۱۰۰ هکتار شالیزار دارد، اما با مدیریت و برنامه ریزی انجام شده از سوی دولت، کشاورزی را تعطیل نکردیم.
جلالی، از افتتاح فاز اول بندر چمخاله در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: بندر چمخاله تنها بندر گردشگری شمال کشور بوده و با بهره برداری از بندر و اسکله و سرمایه گذاری در بخش خدمات، لنگرود به مرکز طرح های دریامحور گردشگری تبدیل می شود.
وی از مردم خواست در تعیین سرنوشت خودشان مشارکت کنند و یک رئیس جمهور خادم را برگزینند و گفت: رئیس جمهور آینده باید جریان خدمت را ادامه دهد و پاسخگوی نیازهای مردم باشد و از ظرفیت های داخلی برای رفع مشکلات بهره بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار