کد خبر: ۱۱۷۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳ 10 June 2024

کلاچای پلرود:مدیر کل شیلات گیلان گفت: مردم و جامعه صیادی در بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری در این استان مشارکت خوبی داشته اند.

کوروش خلیلی در گفت گو با باتا بناک گیلان اظهار کرد: تاب آوری و پایداری آبزیان خزر و همچنین امنیت شغلی صید و صیادی به بازسازی ذخایر وابسته است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به همکاری و مشارکت جامعه صیادی و پره های صیادی در بازسازی ذخایر ماهیان و مولدسازی در این استان افزود: همراهی جامعه صیادی در بازسازی ذخایر نشان دهنده فرهنگ سازی و جلوه نمایی اهمیت این موضوع در گیلان است.

خلیلی با اشاره به فراهم سازی شرایط مناسب برای افزایش دو برابری رهاسازی بازسازی ذخایر ماهیان در گیلان بیان کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رهاسازی بالغ بر ۱۷۴ میلیون بچه ماهی با میانگین وزن ۱/۴۱۴ میلی گرم صورت گرفت که با توجه به شرایط مناسب و برنامه ریزی های انجام این رقم در سال جاری افزایش ۲ برابری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۳ مرکز فعال بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی است، افزود: شیلات گیلان به همراه مراکز بازسازی و همچنین پره های صیادی استان گام‌های مثبت و مؤثری در راستای حفظ و استمرار ذخایر آبزیان و همچنین تولید بچه ماهی خاویاری و استخوانی برداشته است.

مدیرکل شیلان گیلان از تولید ۳۰۰ میلیون کرمینه در این استان خبر داد و اضافه کرد: شیلات گیلان در تولید ماهی سفید تراز سال گذشته را حفظ کرده و در صدد تقویت و بهبود شاخص‌ها است.

به گفته خلیلی، بازسازی، تکثیر، تولید و رهاسازی مؤثر بچه ماهیان تجاری دریای خزر برای رونق اقتصاد دریا در دستور کار شیلات قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار