کد خبر: ۱۱۷۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ 08 June 2024

عزم جزم هلال احمر برای غریق صفر/ آموزش شنا در ساحلعزم جزم هلال احمر برای غریق صفر/ آموزش شنا در ساحلعزم جزم هلال احمر برای غریق صفر/ آموزش شنا در ساحلعزم جزم هلال احمر برای غریق صفر/ آموزش شنا در ساحلعزم جزم هلال احمر برای غریق صفر/ آموزش شنا در ساحل

تابناک/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: تیم‌های امدادی سواحل استان را پایش می کنند و در مجموع ۱۵۰ تیم آموزشی، اطلاع رسانی، پیشگیری و امدادی در سطح سواحل استان مشغول ارائه خدمت خواهند بود تا مغروقین نجات پیدا کرده را احیا کنند. در واقع هدفگذاری جمعیت هلال احمر با هدایت مجموعه اجرایی استان، غریق صفر است.

هادی سلیمی در حاشیه بازدید از سواحل شهرستان رودسر در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به آغاز طرح‌های سالم سازی دریا در سطح سواحل استان گیلان، اظهار کرد: برای اطلاع رسانی و پیشگیری از غرق شدگی، از ظرفیت مربیان و امدادگران جمعیت هلال احمر در سطح سواحل استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان گیلان در سواحل سه رویکرد آموزشی را دنبال می کند، افزود: حضور امدادگران جمعیت هلال احمر و مراقبین ساحل در سطح سواحل با رویکرد پیشگیری است، یعنی آموزش امداد و کمک های اولیه و سی.پی.آر و... برای گردشگران را در دستور کار داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از ایجاد فضای دوستدار کودک در سطح سواحل استان خبر داد و تصریح کرد: بیشترین غرقی‌ها در سطح سواحل کودکان و افراد سالخورده هستند و لذا برای این دو گروه از جامعه هدف، برنامه ریزی کردیم؛ فضاهای مورد نیاز برای بازی کودکان در ساحل ایجاد شده تا زمانی که خانواده ها از دریا برای شنا استفاده می کنند، مراقبت از کودکان انجام شود و غرقی نداشته باشیم.

سلیمی با بیان اینکه با همکاری فدراسیون ورزش های همگانی و هیئت آمادگی جسمانی برای افراد سالخورده در سواحل برنامه های تفریحی و ورزش های دریایی داریم، خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در سواحل گیلان اجرا می شود و مقرر شده آموزش ورزش های دریایی و آب درمانی توسط مربیان آمادگی جسمانی انجام شود.

وی همچنین از ارائه آموزش شنا به گردشگران ساحل خبر داد و متذکر شد: بسیاری از افراد شناگر هستند، اما با شنا در سطح دریا آشنایی ندارند و لذا با همکاری هیئت نجات غریق استان، آموزش شنا توسط مربیان را دنبال خواهیم کرد تا افراد علاوه بر آشنایی با مخاطرات دریا، آمادگی شنا در ساحل را داشته باشد.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به برنامه ریزی امدادگران برای پاسخ به حوادث غرقی احتمالی در سطح سواحل، تصریح کرد: آمبولانس ها و خودروها و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر در ساحل حضور دارد تا مغروقین نجات پیدا کرده را احیا کنند و فوتی نداشته باشیم؛ در واقع هدفگذاری جمعیت هلال احمر با هدایت مجموعه اجرایی استان، غریق صفر است.

سلیمی با بیان اینکه طرح های سالم سازی دریا از ۱۲ خردادماه آغاز شده و تاکنون غریق نداشتیم، خاطرنشان کرد: ۵۶ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس و ۶۲ دستگاه ادوات لجستیکی شامل قایق و جت اسکی و موتورسیکلت را به کارگیری کردیم. تمام ظرفیت نیروی انسانی و داوطلبی و امدادگری جمعیت هلال احمر استان نیز پای کار است تا مردم از موهبت دریا بهره مند شوند و غرقی نداشته باشیم.

وی تیم های امدادی جمعیت هلال احمر را پنج نفره دانست و تاکید کرد: برای سواحل اقدام به طراحی تیم های امدادی دو نفره کردیم و در مجموع ۱۵۰ تیم آموزشی، اطلاع رسانی، پیشگیری و امدادی در سطح سواحل استان مشغول ارائه خدمت خواهند بود.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی غریق در سواحل گیلان طی سال گذشته، اضافه کرد: ۹ فوتی در ساحل داشتیم که نسبت به سال های گذشته به حداقل رسیده بود.

وی در پایان یکی از نیازمندی های شهرستان رودسر را داروخانه هلال احمر دانست و اظهار کرد: با کمک یکی از خیران دغدغه مند استان، فضای لازم فراهم و مجوز تاسیس داروخانه به مجموعه جمعیت هلال احمر استان اعطا شده است و در اولین فرصت اقدام به تجهیز و تامین دارو و کادر داروخانه خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار